واگذاری امور صادرات و تنظیم بازار به تشکل های تعاونی و بخش خصوصی

وزیر جهاد کشاورزی از واگذاری امور به بخش تشکل‌های تعاونی و خصوصی خبر داد و گفت: بخش تشکل های تعاونی و خصوصی باید در کنار صادرات به بازار داخلی هم توجه کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، هفتمین نمایشگاه خوراک دام و طیور و آبزیان با حضور سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی، محمدجواد عسکری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، علی مطیع جهانی عضو هیات رئیسه و معاون پشتیبانی و برنامه ریزی اتاق تعاون ایران، ارسلان قاسمی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران، محسن امینی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران افتتاح شد.

ساداتی نژاد در افتتاحیه هفتمین نمایشگاه خوراک دام و طیور و آبزیان گفت: اگر می خواهیم محصول سالم‌تر و با کیفیت‌تر داشته باشیم باید بیشتر بر روی خوراک دام و طیور کار کنیم.

وی ادامه داد: در بازدید از استانها تولیدکنندگان دلخوری‌هایی داشتند که باید توجه و نظارت بیشتری بر این موضوع شود. باید کیفیت محصولات و خوراک دام و طیور را بالا ببریم و بین کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدکننده رقابت ایجاد کنیم تا محصول با کیفیت‌تری تولید شود.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: آمادگی داریم کمک کنیم کارخانجات خوراک دام و طیور در حوزه فناوری پیشرفت کنند. وی در ادامه گفت: برای صادرات خوراک دام و طیور برنامه ریزی هایی شده است تا امسال این مجموعه ها بتوانند در حوزه صادرات فعالیت کنند.

ساداتی‌نژاد عنوان کرد: اگر به سمت تولید خوراک آماده حرکت کنیم ۱۰ تا ۱۵ درصد در واردات کاهش خواهیم داشت. وی همچنین به واگذاری امور به تشکل ها اشاره کرد و گفت: به شدت قائل به واگذاری امور به اتحادیه ها هستیم که البته موضوع جدیدی نیست. معتقدیم با واگذاری امور به بخش تشکل های تعاونی و خصوصی بازار آرام‌تر و پایدارتر خواهد شد.

به گفته وی اتحادیه‌ها نیز نباید هنگام صادرات بازار داخل را فراموش کنند. در بحث جوجه یکروزه هم صادرات به انجمن جوجه یکروزه واگذار شده است.

وی همچنین به حمایت از صنعت طیور اشاره کرد و گفت: با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام، رییس جهاد و معاونت امور دام و صندوق سرمایه گذاری ها قرار شد تسهیلات به تولیدکنندگان را صندوق به ۳۱ اتحادیه استانها بدهد تا تامین مالی آنها انجام شوند.

محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، بخش کشاورزی توانسته اشتغال‌زایی خوبی را ایجاد کند و ظرفیت‌های حوزه کشاورزی به دلیل تنوع اقلیمی حایز اهمیت است.

وی افزود: با مدیریت خوب و برنامه‌ریزی بر اساس نقشه راه، می‌توانیم به یک نقطه مطلوب برسیم.

عسکری با اشاره به بحث امنیت غذایی در دنیا، خاطرنشان کرد: امنیت غذایی در دنیا دارای اهمیت بسیاری است، بنابراین کشورها در این حوزه باید با برنامه حرکت کنند تا دچار چالش نشوند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ابتدای سال و همچنین تاکید مجدد ایشان به حوزه کشاورزی در دیدار با هیات دولت، یادآور شد: حوزه تدوینی برای تولید بهتر و باکیفیت‌تر آماده شده است.

به گفته رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، در حوزه دانش‌بنیان کردن و صادرات، تولید محصولات کشاورزی را حمایت می‌کنیم تا براساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله در افق ۱۴۰۴، جمهوری اسلامی ایران به جایگاه ارزشمندی در منطقه دست یابد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی، قاطعانه، با تمام توان و به صورت ویژه از دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی حمایت می‌کند

کد خبر: 56982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =