حمایت وزیر جهاد کشاورزی برای واگذاری بخشی از مسئولیت‌های تنظیم بازار به تعاونی‌ها

مدیرعامل شرکت تعاونی کارخانجات فرآوری روغن و دانه های روغنی ایران گفت: در چهل و یکمین جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی کشور ک با حضور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران و برخی از مدیران عامل اتحادیه های این حوزه برگزار شد، بر حفظ روند فعلی ثبت سفارش و واردات کالای اساسی جهت تامین نیاز بازار تاکید و از واگذاری بخشی از مسئولیت‌های تنظیم بازار به تعاونی‌ها و تشکلها حمایت شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، علیرضا شرفی مدیرعامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه‌های روغنی با اشاره به اینکه در تامین روغن چالشی وجود ندارد، بیان داشت: در بحث تامین روغن چالشی وجود ندارد و موضوع قابل بحث نوسانات نرخ بازار ارز است که در تثبیت نرخ نهایی روغن بی‌تاثیر نخواهد بود.

وی افزود: قیمت تمام شده روغن ساخته شده تابعی از قیمت روغن خام و سایر مولفه های تولید است که نظر به افزایش نرخ ارز نیمایی طی ماه های اخیر، (حدودا ۱۳درصد) با افزایش قیمت تمام شده روغن خام مواجه خواهیم شد.

شرفی ادامه داد: پس از حذف شدن ارز ترجیحی برای واردات روغن خام (تاریخ ۱۴۰۱.۲.۲۲) و استفاده از ارز نیمایی بابت واردات این کالا و نیاز به تامین نقدینگی برای واردات را افزایش داده که با توجه به انقباضی بودن سیاست بانکها در ارائه تسهیلات ریالی، لازم است ساز و کارهایی فراهم شود که بانک‌ها بتوانند نقدینگی بنگاه هایی که در زمینه واردات کالاهای اساسی فعالیت می‌کنند را فراهم سازند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر عرضه و تقاضای روغن، روند عادی به خود گرفته و به نظر می رسد در ماه های پایانی سال تقاضا برای خرید روغن روند افزایشی داشته باشد.

کد خبر: 56411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =