اولین ساعت هوشمند بریل در جهان

اخیراً شرکتی کره‌ای ساعتی هوشمند طراحی کرده است که نابینایان به کمک آن می‌توانند تا حدود زیادی با افراد دیگر به ویژه در فضای مجازی ارتباط برقرار کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، فناوری همیشه در کمک به افراد معلول نقش مهمی داشته است. امروزه افراد ناتوان مانند کسانی که دچار اختلال بینایی، اختلال گفتار، افراد دارای ناتوانی حرکتی یا اختلالات و مشکلات دیگر هستند، بخش مهمی از کمک‌های خود را از تکنولوژی‌های جدید دریافت می‌کنند. از ارائه کمک به خواندن با وجود اختلال بینایی گرفته تا نگه داشتن ناشنوایان در یک گفتگوی گروهی یا کمک به بیماران مبتلا به لرزش برای صرف یک وعده غذایی مستقل، همه و همه به کمک فناوری ممکن شده است.

اخیرا یک شرکت کره‌ای نیز یک فناوری شبیه به یک ساعت مچی طراحی کرده که امکان برقراری ارتباط را برای نابینایان در حوزه‌هایی فراهم می‌کند که پیش از این از دسترسی به آنها محروم بودند.

Dot یک تکنولوژی پوشیدنی است؛ مثل یک ساعت مچی، در واقع Dot اولین ساعت هوشمند بریل در جهان است. یک راه‌حل عملی که بسیار مقرون به صرفه‌تر از دستگاه‌های بریل الکترونیکی معمولی است.

در واقع Dot احتیاجی به رسیدگی‌ها و هزینه‌های دستگاه‌های الکترونیکی دیگر را ندارد؛ دستگاه‌هایی که هنوز مورد استفاده بسیاری از نابینایان هستند. این ساعت هوشمند بریل به نابینایان کمک می‌کند تا به پیام‌ها، توییت‌ها و حتی کتاب‌ها و مطالب اینترنتی در هر کجا و در هر زمان دسترسی داشته باشند.

از نظر فنی، این ابزار با شش نقطه روی چهار سلول موجود در سطح ساعت هوشمند کار می‌کند و در مجموع از ۲۴ میخک کوچک تشکیل شده تا تداعی کننده خط بریل باشد. این نقطه‌ها در هر زمانی بالا یا پایین می‌آیند تا ۴ حرف در خط بریل تشکیل شود.

این دستگاه می‌تواند از طریق بلوتوث به هر تلفن هوشمندی متصل شده و سپس متن مورد نظر مثل ایمیل یا برنامه پیام‌رسان را به خط بریل تبدیل کند.

شرکت تولید کننده Dot یک شرکت کره‌ای است که در زمینه فناوری برای معلولین فعالیت می‌کند. اکنون تقریبا پس از ۲۰ سال که نابینایان فاقد نوآوری جدیدی در زمینه ابزارهای ارتباطی خود بوده‌اند این شرکت توانسته تا برای جمعیت ۲۸۵ میلیونی نابینایان در سراسر جهان، یک نوآوری ارتباطی بی‌نظیر را فراهم کند.

کد خبر: 56206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =