برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی‌ِ خانواده محور در شرایط کرونایی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی ورزشی و اجتماعی توسط این وزارت خانه بر پایه فضای مجازی و استوار بر محوریت خانواده‌ها خبر داد و آنها را تشریح کرد.

ابراهیم صادقی‌فر در گفت‌و گو با آتیه‌آنلاین در توضیح اقدامات فرهنگی برای کارگران و بازنشستگان گفت: ما در مجموعه وزارت کار معتقدیم برای ایجاد بهره‌وری بیشتر و مطلوب باید تمام اقدامات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در کنار هم  قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه هر ساله در تابستان‌ها جشنواره‌های فرهنگی ورزشی خانوادگی برگزار می‌شد بیان داشت: با شیوع کرونا تصمیم گرفتیم فضا را به سمت دنیای مجازی ببریم تا کارگر و کارفرما در کنار و همراه با خانواده از این برنامه‌ها استفاده کنند.

معاون وزیر بیان کرد: امسال در فضای مجازی برنامه‌هایی برگزار شده که به عنوان نمونه می‌توان به برنامه شب یلدا اشاره کرد که از دیدگاه مخاطبان خاص و پسندیده بود؛ این برنامه با حضور همه گروه‌های کارگری و کارفرمایی به همراه خانواده‌هایشان برگزار شد و موید این موضوع است که می‌توان همه کارها حتی ورزش را هم در این شرایط سخت بر فضای مجازی استوار و خانواده محور کرد.

صادقی‌فر تصریح کرد: این اقدام باعث می‌شود فرد کارگر در درون خانواده خودش به کار فرهنگی و ورزشی پرداخته و از فضای پراسترس بیماری کووید ۱۹ دوری گزیند. تمام تلاشمان بر این است که این روند را تا پایان بیماری همه گیر جهانی ادامه داده و اگر کمتر شود، اقدامات فرهنگی و ورزشی و اجتماعی‌مان را به مانند گذشته بیشتر کنیم تا فضایی مثبت برای خانواده‌های کارگران، کارفرمایان و همه عزیزان فراهم شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود و فرصت‌های برتر جامعه، گام موثری در پیشبرد توسعه و ترویج فرهنگ کار و تلاش‌ برداریم و بتوانیم از طریق برگزاری جشنواره‌هایی همچون «امتنان»، شناسایی و معرفی الگوهای نوسازی و نوآوری در کشور برداریم.

صادقی فر افزود: همه ساله در هفته کارگر، جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید با عنوان انتخاب کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه بصورت استانی و کشوری برگزار می‌شود.

کد خبر: 5601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =