جان دوباره سینمای دفاع مقدس

امسال  با تولید سه فیلم در حوزه دفاع مقدس، ستارگان سینما بار دیگر پس از مدتی به سینمای دفاع مقدس بازگشتند.

به گزارش آتیه آنلاین، در یک سال اخیر، فیلم «کارو» به کارگردانی احمد مرادپور و «تک تیرانداز» ساخته علی غفاری در حوزه دفاع مقدس ساخته شده‌اند که در جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت. فیلم «دسته دختران» اثر منیر قیدی نیز در مرحله تولید است که به جشنواره فجر نخواهد رسید.

مریلا زارعی، کامبیز دیرباز و نیکی کریمی ستاره های این فیلم ها هستند که هر سه آنها تجربه به‌یادماندنی ای  از آخرین بازی در ژانر دفاع مقدس در کارنامه هنری خود دارند.

«کارو»

فیلم سینمایی کارو به کارگردانی احمد مرادپور، تهیه کنندگی حسین صابری و نویسندگی فهیمه سلیمانی قرار است در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. مریلا زارعی، پیمان مقدمی و حبیب پاینده از جمله بازیگران فیلم سینمایی کارو هستند.

مریلا زارعی که آخرین بار شش سال پیش در فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار مورد تحسین قرار گرفت و سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن در سی‌ودومین جشنواره فجر را با این فیلم کسب کرد اکنون با بازی در فیلم «کارو» اثر احمد مرادپور به سینمای دفاع مقدس بازگشته و این بار هم در نقش یک مادر ظاهر می شود. او در این فیلم نقش مادر یک پسر نوجوان به نام «کارو» را بازی کرده که با حضور فرزندش در جبهه مخالف است، اما این پسر ۱۶ ساله که به کشتی علاقه مند است، بدون اطلاع مادرش به بهانه حضور در تمرینات کشتی، در دوره‌های آموزش نظامی شرکت می‌کند و بدون اجازه مادرش راهی جبهه می‌شود، بنابراین مادرش برای پیدا کردن فرزندش به جبهه می‌رود.

«تک‌تیرانداز»

«تک‌تیرانداز» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری کاری از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح است که در این فیلم سینمایی کامبیز دیرباز ایفاگر نقش شهید عبدالرسول زرین بزرگ‌ترین تک‌تیرانداز جنگ‌های معاصر است. «تک‌تیرانداز» فیلمی قهرمان محور است و برشی کوتاه از حضور حماسی بهترین تک‌تیرانداز دوران دفاع مقدس را در قالب یک داستان جذاب و اکشن روایت می‌کند.

آخرین حضور کامبیز دیرباز در ژانر دفاع مقدس با کاراکتر «مجید سوزوکی» در فیلم اخراجی ها، نقشی ماتدگار را در ذهن مردم به جا گذاشت. او اکنون پس از گذشت ۱۴ سال از تجربه این فیلم، به سینمای دفاع مقدس باز گشته و نقش یک شخصیت واقعی به نام شهید «عبدالرسول زرین» را ایفا  می کند. شهید زرین تبحر خاصی در تیراندازی داشته و دیرباز برای بازی در نقش او، تیراندازی با اسلحه دوربین‌دار را آموزش دیده است.

«دسته دختران»

فیلم سینمایی «دسته دختران» دومین فیلم منیر قیدی در مقام کارگردان است. «ویلایی‌ها» اولین فیلم این کارگردان بود که تحسین‌های بسیاری را به دنبال داشت.

این فیلم روایتی درباره حماسه مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر در دوران دفاع مقدس است و نیکی کریمی به عنوان یکی از بازیگران اصلی فیلم نقشی متفاوت را در این فیلم ایفا می کند. این بازیگر که تجربه بازی در این حوزه را با فیلم «بوی پیراهن یوسف» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا آغاز کرد آخرین حضورش در فیلمی درباره جنگ تحمیلی به سال ۸۱ و فیلم «دیوانه‌ای از قفس پرید» به کارگردانی احمدرضا معتمدی برمی‌گردد. او که در بیست‌ویکمین جشنواره فجر برای بازی در این فیلم و «واکنش پنجم» برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد اکنون  پس از گذشت ۱۸ سال از این اثر، به این ژانر بازگشته و در فیلم «دسته دختران» ایفای نقش کرده است.

کد خبر: 5558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =