هم‌افزایی جهانی برای نجات زمین

کنفرانس تغییرات آب و هوایی یا COP۲۷ که از ۶ تا ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲ در شرم‌الشیخ مصر برگزار می‌شود، میزبان سازمان‌های بین‌المللی متعددی است تا درباره بحران تغییرات اقلیمی در کره زمین به راه‌حل‌های مشترکی دست یابند. تاکید بر بعد اجتماعی تغییرات اقلیمی در خط مقدم بحث‌ها و کانون رویدادهای سازمان بین‌المللی کار در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد COP۲۷ است.

به گزارش آتیه آنلاین و به نقل از سازمان بین‌المللی کار؛ ابعاد اجتماعی تغییرات اقلیمی در مجموعه‌ای از رویدادها به میزبانی سازمان بین‌المللی کار در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد COP۲۷ در مصر برجسته خواهد شد.

پیشنهادات سازمان بین‌المللی کار شامل ابتکار عمل ۴۹ کشور در زمینه اقدامات اقلیمی متناسب با مشاغل، پیمان جدید مشاغل سبز جوانان و حرکت به سمت تولید محصولاتی است که بر اقتصاد سبز متکی هستند.

همچنین ILO به همراه کمیسیون اروپا میزبان اولین غرقه «انتقال عادلانه به انرژی سبز» خواهد بود. این غرفه میزبان کارگاه‌ها، رویدادها و نشست‌هایی با تمرکز بر دستور کار تغییرات آب و هوا بر مبنای انتقال عادلانه به انرژی سبز خواهد بود. رویدادهای این بخش شامل پیش نمایشی از گزارش مشترک ILO، برنامه محیط‌زیست سازمان ملل متحد (UNEP) و گزارش مشترک اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) در مورد تولید سازگار با طبیعت است که به چگونگی سرمایه‌گذاری در این نوع مشاغل می‌پردازد.

همچنین رویدادهای غرفه سازمان بین‌المللی کار سایر اولویت‌های تعیین‌شده توسط ریاست بیست و هفتمین مجمع تغییرات اقلیمی ۲۷COP را بررسی خواهد کرد، از جمله تسریع اقدامات جهانی مربوط به آب و هوا از طریق کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، سازگاری مقیاس‌پذیر و افزایش منابع مالی متناسب با این تغییرات.

پیمان مشاغل سبز برای جوانان، که قرار است در ۹ نوامبر پس از افتتاح غرفه انتقال عادلانه به انرژی سبز راه‌اندازی شود، مشارکتی بین ILO، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، کمیسیون اروپا و برنامه محیط‌زیست سازمان ملل متحد (UNEP) است. هدف این پیمان کاهش شکاف مهارتی برای جوانان در کشورهای در حال توسعه و هدف قرار دادن بخش‌هایی است که از تغییرات اقلیمی بیشترین تاثیر را می‌پذیرند.

«گذار عادلانه به انرژی سبز» آژانس‌های مختلف سازمان ملل را تشویق می‌کند تا مزیت‌های رقابتی خود را برای مقابله با مشکل مشترک تغییرات آب و هوایی به حداکثر برسانند.

اکنون رهبران جهان در مصر جمع شده‌اند تا درباره اقدامات مشترک برای مقابله با تغییرات آب و هوایی با یکدیگر همکاری و مذاکره کنند. این اجلاس به دنبال سالی پر از بلایای آب و هوایی و شکسته شدن رکوردهای دمایی برگزار می‌شود.

به گفته سازمان ملل از دهه ۱۸۵۰ تاکنون دمای جهانی ۱.۱ درجه سانتیگراد افزایش یافته و اکنون به سمت ۱.۵ درجه سانتیگراد می‌رود. انجمن بین‌المللی آب و هوا وابسته به سازمان ملل تخمین می‌زند که اگر دمای هوا بین ۱.۷ تا ۱.۸ درجه سانتیگراد بالاتر از دمای دهه ۱۸۵۰ افزایش یابد، ممکن است نیمی از جمعیت جهان به دلیل افزایش گرما و رطوبت، در خطر تهدید جانی قرار بگیرند.

برای جلوگیری از این مسئله، ۱۹۴ کشور توافقنامه پاریس را در سال ۲۰۱۵ امضا کردند و متعهد شدند که به تلاش‌های خود برای محدود کردن افزایش دمای جهانی به ۱.۵ درجه سانتیگراد ادامه دهند. در این دوره هر چند روسیه و چین در بالاترین سطوح شرکت نمی‌کنند اما دیگر رهبران جهانی، سازمان‌های بین‌المللی، موسسات غیردولتی محیط‌زیست، گروه‌های اجتماعی، اتاق‌های فکر، مشاغل و گروه‌های مذهبی نیز شرکت خواهند کرد.

کد خبر: 55284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =