تحلیل پرتفوی شستا با هدف تنظیم مناسبات تولید

مدیرعامل شرکت‌سرمایه‌گذای تأمین اجتماعی گفت: در شرکت سرمایه گذاری تأمین ‌اجتماعی (شستا) تحلیل پرتفوی را با هدف تعدیل پرتفوی و تنظیم مناسبات تولید در حوزه اقتصاد دانش بنیان پیش می‌بریم.

ابراهیم بازیان در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری تأمین ‌اجتماعی در قالب یکی از مجموعه‌های بزرگ اقتصادی کشور در طول سال‌ها در ۱۷ رشته‌صنعت فعالیت‌های اقتصادی داشته که عمده این فعالیت‌ها در حوزه تولید است.

وی تصریح کرد: امروز در واقع فعالیت شرکت‌های زیرمجموعه شستا سهم درخوری در حوزه بازار، نیاز و فرصت‌های بخش تولید کشور را برعهده داشته و نقش مهمی در این حوزه ایفا می‌کنند.

وی همچنین در ادامه عنوان کرد: با توجه به نفس سرمایه‌گذاری بودن شرکت شستا باید دارایی و سرمایه خود را در این مجموعه اقتصادی به طور مدام رصد کرده و متناسب با شرایط اقتصادی کشور پرتفوی مذکور را مدیریت و تحلیل کنیم.

بازیان اضافه کرد: یکی از برنامه‌های تحولی ما در شستا در پیشبرد اهداف سرمایه‌گذاری تحلیل پرتفوی برای یافتن نقاط ضعف، فرصت‌ها و نقاط قوت و همچنین کشف تهدیدات حوزه تولید در کشور است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در بیش از ۱۱ سال گذشته مقام معظم رهبری شعار سال را با پیوست تولید مطرح کرده‌اند، باید توجه داشت که ستون فقرات تولید، اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل شستا در ادامه افزود: با نگاه به اینکه سال‌جاری بر مبنای تولید دانش‌بنیان نامگذاری شده، در این خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از فرمایشات خود تصریح می‌کنند که رشد اقتصادی در عدم توجه به اقتصاد دانش‌بنیان اتفاق نخواهد افتاد.

وی گفت: این هدف‌گذاری مهم را از طریق چابک‌سازی مجموعه شستا، تصفیه برخی از شرکت‌های با حاشیه سود پایین، ادغام برخی از شرکت‌ها، تشکیل هلدینگ‌های جدید به لحاظ ساختاری و به لحاظ دارایی در اختیار دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از۹۱ درصد پرتفوی شستا در بازار سرمایه و در منظر مردم است، بیان کرد: شستا شعار گام دوم در قالب اقتصاد مردمی و ایران قوی سرمایه در اختیار خود را که متعلق به اقشار ارزشمند بازنشسته است، باید به عنوان خط مقدم بازار سرمایه همواره حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم که صیانت از ارزش دارایی‌های در اختیار شستا را که سهام آن را سهامداران حقیقی و حقوقی در قالب بیش از چهارمیلیون بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی تشکیل می‌دهند همواره در دستور کار داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی افزود: روند حفظ دارایی‌های در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیز بدون تحلیل و تعدیل و بدون توجه به پرتفوی مناسب و متناسبی که بتواند جریان سرمایه‌گذاری را هدایت کرده و ارزش افزوده برای دارایی‌ها داشته و نقش‌آفرینی در حوزه تولید را بیش از وضع موجود کند، ممکن نیست.

سهم بزرگ شستا در تولیدات کشور

بازیان اظهار داشت: شستا در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد تولید لاستیک، بیشتر از ۳۵ درصد تولید سیمان و همچنین سهم درخور تولید اقلام پتروشیمی را در بازار تولیدات کشور در اختیار دارد.

وی در ادامه بیان داشت: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی همچنین سهم ۵۰ درصدی تولید مواد پیش‌ساز و مواد اولیه دارو، سهم ۳۵ درصدی تولید و توزیع داروی کشور را نیز در اختیار داشته و نقش قابل توجهی در حوزه اقتصاد کشور عهده‌دار است.

وی با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در بخش‌های مختلف در حوزه عناصر اصلی تولیدی و پیشتاز در عرصه شکوفایی اقتصاد کشور فعالیت‌های تولیدی گسترده‌ای را دنبال می‌کند، گفت: شستا بیش از پیش تجربیات قبلی و ظرفیت‌های موجود در مجموعه را به عنوان ستون فقرات برنامه تحولی در قالب یک برنامه دنبال می‌کند.

بازیان همچنین تصریح کرد: چشم‌انداز شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیز در چارچوب گام دوم، اقتصاد مردمی و ایران قوی تعریف شده تعیین مسیر کرده است.

کد خبر: 54751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =