دستورالعمل‌های جدید ایسا برای سیستم‌های تامین‌اجتماعی پس از کرونا

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسا، انجمن بین‌المللی تامین‌اجتماعی با پایان یافتن نخستین مجمع سه‌سالانه خود پس از پایان همه‌گیری کرونا، دستورالعمل‌های پیشگامانه جدیدی درباره مدیریت منابع انسانی، تداوم و انعطاف‌پذیری خدمات و سیستم‌های تامین اجتماعی ارائه کرد. علاوه بر این پنج مجموعه از دستورالعمل‌های ایسا بازنگری و به روز شده است که در روز پایانی این مجمع در اختیار اعضا قرار گرفت.

در این مجمع که از ۲۴ تا ۲۸ اکتبر به میزبانی کشور مراکش برگزار شد، نسل جدیدی از دستورالعمل‌های مدیریت تامین‌اجتماعی در زمینه‌های کلیدی منتشر شد. دستورالعمل‌های ایسا در مورد مدیریت منابع انسانی در مدیریت تامین اجتماعی در کنار دستورالعمل‌های تداوم و انعطاف‌پذیری خدمات و سیستم‌های تامین‌اجتماعی به‌روز و سایر دستورالعمل‌ها بر اساس واقعیت‌های جدید این چند ساله نوشته شده‌اند.

مارسلو ابی رامیا کائتانو، دبیرکل ایسا در مراسم اختتامیه این اجلاس عنوان کرد: «دستورالعمل‌های مدیریت منابع و انعطاف‌پذیری خدمات به اعضای ایسا کمک خواهد کرد تا چالش‌های کلیدی دوران ما را برطرف کنند، که به ارائه امنیت اجتماعی بیشتر و بهتر در سال‌های آینده کمک خواهد کرد».

اگرچه مدیریت منابع انسانی و تاب‌آوری نهادی همیشه برای مؤسسات تأمین‌اجتماعی مهم بوده است، اما همه‌گیری کرونا پیشرفت‌ها در این زمینه را تسریع کرد. گزارش ایسا درباره راه‌اندازی مجدد نیروی کار تامین‌اجتماعی، که در ژوئن ۲۰۲۲ منتشر شده، بر نیاز به بازنگری مدیریت منابع انسانی برای تسهیل و پذیرش تحول دیجیتالی نهادهای تامین‌اجتماعی تمرکز دارد. این مجموعه جدید دستورالعمل‌ها نیز به نحوه برخورد با مدیریت منابع انسانی در دنیای دیجیتال، محیط‌های کاری ترکیبی، همراه با توسعه، حفظ و جانشینی نسل جدید کارکنان می‌پردازد.

در این دستورالعمل‌های جدید سرعت عمل، اطمینان از تداوم خدمات و انعطاف‌پذیری مؤسسات و نهادهای تأمین‌اجتماعی در ارائه واکنش‌ها به همه‌گیری کرونا برجسته شده است. امروزه عدم قطعیت اقتصادی و تغییرات اقلیمی، مسئله تداوم و تاب‌آوری خدمات و سیستم‌های تامین‌اجتماعی را حادتر کرده است. این دستورالعمل‌های جدید راهنمایی‌های ارزشمندی را در مورد تاب‌آوری سازمانی در برابر بحران و حوادث، تداوم خدمات و استقرار پاسخ‌ها ارائه می‌دهد.

دستورالعمل‌های به‌روز شده آیسا شامل موارد زیر است:

  • رهنمودهای انجمن بین‌المللی تامین‌اجتماعی و سازمان جهانی کار (ILO) با استفاده از روش‌های شبیه‌سازی و پیش‌بینی آینده در تامین‌اجتماعی اکنون وارد مرحله شبیه‌سازی جزئی شده که برای درک خطرات فاجعه‌بار و اصول امنیت اجتماعی، اطلاعاتی حیاتی‌ در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد.
  • دستورالعمل جدید در مورد راه‌حل‌های اداری جهت گسترش پوشش بیمه سلامت شامل جنبه‌های جدیدی در مسئله بهداشت و پوشش قشر میانی جمعیت است که فاقد پوشش بیمه سلامت هستند.
  • دستورالعمل جدید در ارتباط با ادارات تامین‌اجتماعی شامل جنبه‌های جدیدی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارتباطات بحران و هویت بصری است.
  • رهنمودهای جدید در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات شامل فصل جدیدی در حاکمیت داده‌های اصلی و مدیریت آنها است.
  • دستورالعمل جدید در مورد ارتقای اشتغال پایدار که به چالش‌های جدید بازار کار، اشکال جدید کار و انعطاف‌پذیری بازار کار می‌پردازد.

ارائه این دستورالعمل‌های جدید و اصلاح شده نتیجه همکاری نزدیک بین دبیرخانه کل ایسا و کمیسیون‌های فنی این نهاد است. همچنین تعدادی مقاله در مورد کار کمیسیون‌های فنی و مجمع جهانی تامین‌اجتماعی در روز آخر نشست سه سالانه مراکش منتشر شد.

انجمن بین‌المللی تامین‌اجتماعی از همه نهادهای عضو انجمن و مهمانان دعوت کرد تا در این فرصت جهت شبکه‌سازی، اشتراک‌گذاری، یادگیری و شکل دادن به آینده تامین‌اجتماعی گام‌های اساسی بردارند.

علاوه بر بیش از ۱۲۰ سخنران در بیش از ۴۰ جلسه در طی ۵ روز، این نشست شامل اهداء جوایزی برای دستاوردهای برجسته در زمینه تامین‌اجتماعی، راه‌اندازی دستورالعمل‌های جدید، ارائه نوآوری‌ها در تامین‌اجتماعی و فرصت آشنایی با طیف گسترده‌ای از خدمات و محصولات انجمن بین‌المللی تامین‌اجتماعی بود که در این دوره برای شرکت‌کنندگان و کشورهای عضو فراهم شده بود.

کد خبر: 54741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =