سلامت دیجیتال؛ ضامن دستیابی به داده‌های معتبر

سومین و آخرین روز از اجلاس جهانی بهداشت دیروز به کار خود پایان داد. این نشست که با مدیریت سازمان بهداشت جهانی و حضور بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ شرکت‌کننده از سراسر جهان از تاریخ ۱۶ تا ۱۸ اکتبر ۲۰۲۲ در برلین برگزار شد همچون دو روز نخست در دو نوبت صبح و ظهر با برگزاری کارگاه‌ها، پنل‌ها و سخنرانی‌هایی در روز سوم به‌کار خود ادامه داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین در نوبت صبح، اجلاس سازمان بهداشت جهانی با این پرسش که «چگونه می‌توان به داده‌های معتبری از وضعیت بهداشت در سطح جهان دست یافت؟» شروع به کار نمود و سخنرانان به این مسئله پرداختند که چطور اطلاعات سلامت دیجیتال و هوش مصنوعی جهان ما را بیش از هر زمان دیگری با فضایی از داده‌های بهداشت مواجه نموده و نقش این داده‌ها در درمان و مدیریت سلامت به عنوان یک کالای عمومی جهانی چیست.

در ادامه سخنرانان مختلف از آفریقا، آسیا و اقیانوسیه درباره مباحثی از جمله «ارتباطات سلامت در سطح جهان: درس‌هایی از کووید ۱۹»، «شناسایی چالش‌ها و فرصت‌هایی برای پژوهش و توسعه آنتی‌بیوتیک‌ها»، «نتیجه مراقبت‌های بین‌رشته‌ای برای درمان بیماری‌های التهابی مزمن» و «مقاومت علیه میکروب‌ها؛ یک چالش جهانی» به سخنرانی پرداختند.

در روز آخر اجلاس و در نوبت بعد از ظهر نیز مسائل دیگری در پنل‌های مختلف مطرح شد؛ اهم موضوعات مورد بحث در نوبت بعد از ظهر روز آخر اجلاس عبارت بود از: «تغییر سیستم‌های تولید غذایی برای رژیم‌های غذایی سالم و پایدار»، «تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری برای پیشگیری و کنترل عفونت‌ها در مراقبت‌های بهداشتی»، «پلی برای شکاف دیجیتال؛ تامین بودجه بیشتر و بهتر برای تحول دیجیتالی سیستم‌های سلامت» و پنل دیجیتال با موضوع «حرکت به سوی آینده: انتخاب سیاسی برای سلامتی».

کد خبر: 54525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =