تلاش‌های جهانی برای تحقق سلامت

اجلاس سازمان بهداشت جهانی در برلین در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲ در دومین روز با شعار «تصمیم برای سلامتی» به کار خود ادامه داد. این نشست در نوبت صبح با موضوع «تقویت و تامین مالی سیستم‌های سلامت» با تکیه بر بنیادهای بین‌المللی و واکسیناسیون جهانی آغاز بکار نمود.

به گزارش آتیه‌آنلاین در ادامه نوبت صبح مسئله‌ «سلامت پایدار برای مردم و سیاره» با سخنرانانی از آفریقا و پس از آن موضوعاتی همچون «مشارکت معنادار جوانان در مدیریت بهداشت جهانی» با سخنرانانی از قاره اقیانوسیه و مسئله‌ «بیماری‌های استوایی نادیده گرفته شده» با سخنرانانی از آمریکای جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه نوبت دوم مسئله «تامین سلامت جهانی برای تحول اجتماعی-اقتصادی» با این پرسش که چگونه می‌توان به رشد و شکوفایی اقتصادی با حفظ تعادل اجتماعی دست یافت؟ مورد بحث قرار گرفت و این اجلاس با موضع «تقویت آمادگی و واکنش به همه‌گیری» با سخنرانانی از آسیا در نوبت صبح به کار خود پایان داد.

نوبت بعد از ظهر اجلاس بهداشت جهانی به رویه‌های پیش‌روی بهداشت جهانی در سال آینده اختصاص داشت و به این سوال کلیدی پرداخت که آیا به پوشش همگانی سلامت دست پیدا می‌کنیم؟ هدف از طرح این مسئله یافتن پاسخ برای مسائل چندبعدی مانند پیشرفت در داروسازی، همکاری‌های بین سازمانی و دولت‌ها و همچنین بنیادهای بین‌المللی نقش مهمی در دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی در بسیاری از کشورهای کم‌درآمد یا متوسط و همچنین در میان جمعیت‌های آسیب‌پذیر دارند، عنوان شد.

دیگر موضوعات مطرح شده در نوبت بعداز ظهر اجلاس عبارت بود از؛ «عفونت در سطح جهانی و ملی»، «نقش نمایندگان مجلس کشورها در توسعه پیمان‌نامه جهانی علیه همه‌گیری»، «نقش تحول دیجیتال در پیشگیری از بیماری‌ها»، «درس‌های آموخته شده از کووید-۱۹: پیشگیری از ظهور بیماری‌های مشابه» و «کالاهای جهانی برای سلامتی».

کد خبر: 54499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =