سرمایه انسانی منبع خلاقیت و نوآوری است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در نشست با معاون امور مشاغل و نظام‌های پرداخت سازمان اداری و استخدامی کشور، کارکنان را به عنوان سرمایه های انسانی، مهم ترین دارایی یک سازمان و منبع خلاقیت و نوآوری بیان داشت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، با اشاره به ۱۹ گروه هدف این سازمان، اذعان داشت: سازمان، متولی ارائه آموزش‌های غیررسمی مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی است.

وی افزود: تعداد ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، ۵ هزار و چهارصد کارگاه آموزشی و حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد از ظرفیت‌های این مجموعه بوده که با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر و گسترش چتر مهارتی به فعالیت مشغول است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای همچنین با بیان اینکه در حال حاضر، بیش از هر زمان دیگری به مقوله مهارت آموزی، جهت سازندگی کشور نیاز است، گفت: بسیاری از افراد در گروه های هدف سازمان، توانایی خرید خدمات آموزشی را ندارند و در تلاش هستیم در برنامه هفتم توسعه کشور؛ یارانه مهارت در نظر گرفته شود.

وی با تأکید بر اهتمام ویژه به تأمین معیشت کارکنان سازمان، بیان داشت: مشکلات معیشتی کارکنان سازمان، سد راه برای انجام وظیفه نبوده است؛ ولیکن تفاوت دریافت حقوق کارکنان این سازمان با سایر ارگان ها، منجر به کاهش انگیزه در آنها شده و ما در قبال کارکنان مسئولیت اجتماعی داریم.

حسینی نیا با اشاره به نقش بی بدیل آموزشگاه های فنی و حرفه ای در رفع معضل بیکاری و همچنین ایجاد اشتغال پایدار، اذعان داشت: متأسفانه میزان حقوق و مزایای همکاران در سطح بسیار پائینی قرار دارد و ضروری است به این موضوع به صورت جدی توجه نمود و درخواست ما از همکاران سازمان استخدامی کشور همفکری و کمک در این موضوع می باشد.

جایگاه مهارت‌آموزی در پایداری اشتغال

در ادامه این نشست، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور، با تأکید بر گسترش فرهنگ مهارت آموزی، اظهار داشت: مقوله مهارت آموزی در کشورمان مهجور مانده است و باید سعی شود، جایگاه مهارت آموزی در ایجاد و پایداری اشتغال، بیش از پیش شناخته شود.

مهدی نیا افزود: امروز دو موضوع «ساماندهی پرداختی ها» و «ساماندهی نیروی انسانی» به طور جدی، در دستور کار نظام اداری کشور و از دغدغه‌های مجلس شورای اسلامی و نهادهای نظارتی است و باید پیوست مهارتی در طرح های توسعه ای، تجاری و عمرانی در نظر گرفته شود.

در پایان این نشست، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی سازمان، به ارائه گزارشی پیرامون آمار کارکنان، مقایسه وضعیت کارکنان نسبت به سنوات گذشته، مقایسه رشد کمی مراکز آموزشی و کمبود منابع انسانی، پیش بینی آمار بازنشستگان در سال جاری، تعداد املاک و اراضی در عرصه و اعیان و ... پرداخت.

داود ناصری امید، در نشست مذکور که با محوریت درخواست ها و مشکلات منابع انسانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، بر افزایش درصد فوق العاده ویژه از میانگین ۲۱ درصد به ۳۵ درصد، رفع محدودیت مقرر در ماده ۱۳ در خصوص اعمال مدرک تحصیلی، اجرای طرح رتبه بندی مربیان، رفع تبعیض در تخصیص سرانه رفاهی به کارکنان دستگاه های اجرایی، تسری فوق العاده خاص به همکاران سازمان، صدور مجور لازم برای ادامه به کارگیری مربیان حق التدریس سنوات گذشته، صدور مجوز لازم در راستای به کارگیری مربیان حق التدریس جدید در رشته های نوین آموزشی بدون تعهد و ... تأکید کرد.

کد خبر: 54451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =