طرحی علیه همبستگی اتحادیه اروپا

صدراعظم آلمان هفته گذشته طرحی را برای کنترل قیمت برق و گاز طبیعی ارائه کرد. اولاف شولتز گفت که این طرح به دولت این کشور اجازه می‌دهد تا یک «چتر محافظ بزرگ» بر روی بزرگترین اقتصاد اروپا قرار دهد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از بلومبرگ طبق طرح ارائه شده توسط دولت آلمان، این کشور از بسته استقراض ۲۰۰ میلیارد یورویی برای گذار از بحران انرژی ایجادشده در اروپا استفاده خواهد کرد.

این در حالی است که این طرح با مخالفت شدید بیشتر اعضاء اتحادیه اروپا مواجه شده است. برخی از همتایان شولز در اتحادیه اروپا گفته‌اند که این طرح همبستگی در اتحادیه اروپا را تهدید کرده، بازارهای انرژی را مختل می‌کند و ممکن است جریان فرامرزی انرژی و گاز طبیعی را با مشکل مواجه کند.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، در مقابل انتقادات مبنی بر اینکه برنامه دولتش برای استقراض ۲۰۰ میلیارد یورو برای مقابله با بحران انرژی می‌تواند سایر اعضای اتحادیه اروپا را در وضعیت نامناسب اقتصادی قرار دهد، مخالفت کرد.

اوایل این هفته، تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا و پائولو جنتیلونی، رئیس اقتصاد این اتحادیه، زنگ خطر را در مورد این طرح به صدا درآوردند. آنها استدلال کردند که بحران انرژی کشورهای اتحادیه اروپا را ملزم می‌کند که به یکدیگر بچسبند، از جمله با صدور بدهی تضمین‌شده مشترک مشابه آنچه در طول همه‌گیری کرونا انجام دادند.

با نزدیکشدن به فصل سرما و قطع گاز صادراتی روسیه به اروپا، قیمت انواع انرژی به ویژه برق و گاز طبیعی در سراسر قاره اروپا افزایش چشمگیری داشته و این امر موجب فشار به مصرفکنندگان و کسبوکارها در این قاره شده است.

کد خبر: 54226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =