سرمایه‌گذاری، سالخوردگی و اقتصاد سبز در کانون توجه کمیسیون فنی صندوق‌های تامین‌اجتماعی

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از انجمن بین‌المللی تامین‌اجتماعی (ISSA)؛ «کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری صندوق‌های تامین اجتماعی» (TC INVEST) در حال کار بر روی یک مطالعه موردی درباره یکی از چهار موضوع اولویت‌دار انجمن بین‌المللی تامین‌اجتماعی در سالگرد سه سالگی آن با نام «برآوردن نیازهای در حال تحول جمعیت سالمند» است. این مطالعه همچنین بر تأثیرگذاری اقتصاد سبز بر امنیت اجتماعی متمرکز شده است.

این مطالعه موردی بر عناصر کلیدی و بهترین شیوه‌هایی که برنامه بازنشستگی کشور کانادا (CPP) برای ایجاد سیاست‌های سرمایه‌گذاری صندوق ذخیره و انجام آمارگیری در نظر می‌گیرد تمرکز دارد. تحلیل و پیش‌بینی این مطالعه بر اهمیت همکاری و به‌ اشتراک‌گذاری اطلاعات برای برآورده کردن نیازهای آماری و سرمایه‌گذاری، هماهنگی فرآیندها و ارتباط ماهیت بیمه اجتماعی بلندمدت و تامین منابع مالی آن تاکید می‌کند.

اصول این مطالعه موردی برای اولین بار در بیستمین کنفرانس بین‌المللی ISSA از طرف آماردان‌ها و متخصصان سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی ارائه شد که به صورت مجازی در سال ۲۰۲۲ برگذار شده است. همچنین در این کنفرانس میزگردی با حضور متخصصین آمار، سرمایه‌گذاری و منابع انسانی برگزار شد که در آن تأثیر همه‌گیری کرونا بر برنامه‌های تأمین‌اجتماعی، تأثیرات این بیماری همه‌گیر در سطح جهانی و همچنین دیدگاه‌های خاص کشورها و برنامه‌های آنها مورد بحث قرار گرفت.

این کنفرانس بین‌المللی همچنین به بررسی امکانات و مزایای اقتصاد سبز در سرمایه‌گذاری صندوق‌های تامین‌اجتماعی پرداخت. همچنین کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری صندوق‌های تامین اجتماعی از فعالیت‌های مختلف «انجمن بین‌المللی تامین‌اجتماعی» از جمله «تالار مجازی تامین‌اجتماعی» در قاره آمریکا و متعاقب آن وبینار «انجمن بین‌المللی تامین‌اجتماعی» با عنوان امنیت اجتماعی، تغییرات آب و هوایی و ملاحظات اقتصاد سبز در قاره آمریکا پشتیبانی می‌کند.

کد خبر: 54218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =