دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی برای افزایش سلامت روان در محیط‌های کاری

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد دستورالعمل‌های جدید این سازمان در مورد سلامت روان در محل کار با استراتژی‌های عملی که در خلاصه سیاست مشترکی که با سازمان جهانی کار منتشر شده، تقویت می‌شود. این دو سازمان خواستار اقدامات مشخص برای رفع نگرانی‌های مربوط به سلامت روان در جمعیت شاغل شده‌اند.

این دستورالعمل‌های جدید اقداماتی را برای مقابله با خطرات سلامت روان مانند حمل بارهای سنگین، رفتارهای منفی کارفرمایان و سایر عواملی که باعث ایجاد ناراحتی در محیط کار می‌شوند، توصیه می‌کند. در این دستورالعمل، برای نخستین بار سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده آموزش مدیران برای ایجاد ظرفیت در آنها برای جلوگیری از محیط‌های کاری پراسترس و پاسخگویی به کارگران در دستور کار قرار گیرد. این دستورالعمل‌ها همچنین مداخلاتی را برای برآوردن نیازهای کارگران و بازگشت آنها به محل کار پیشنهاد کرده و برای کسانی که شرایط بهداشت روانی شدید دارند، توصیه‌هایی را ارائه می‌دهد که ورود به شغل با حقوق را تسهیل می‌کند.

طبق برآوردهای سازمان جهانی کار سالانه ۱۲ میلیارد روز کاری به دلیل افسردگی و اضطراب نیروی کار از دست می‌رود که تقریباً ۱ تریلیون دلار برای اقتصاد جهانی هزینه دارد.

گزارش بهداشت روان جهانی WHO که در ژوئن ۲۰۲۲ منتشر شد، نشان داد که حدوداً یک میلیارد نفر در سال ۲۰۱۹ حداقل با یک اختلال روانی زندگی می‌کنند. همچنین این گزارش تاکید می‌کرد که محیط‌های کاری، عمدتاً دارای چالش‌هایی هستند که بر سلامت روان تأثیر منفی می‌گذارد، از جمله تبعیض و نابرابری، خشونت روانی

کووید ۱۹ باعث افزایش ۲۵ درصدی در اضطراب و افسردگی عمومی در سراسر جهان شد و نشان داد که دولت‌ها تا چه اندازه برای تأثیر آن بر سلامت روان فاقد آمادگی بوده و کمبود مزمن منابع بهداشت روان در جهان را آشکار کرد. گزارش WHO نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰، دولت‌ها در سراسر جهان به طور متوسط ‌تنها ۲ درصد از بودجه‌های بهداشتی را صرف سلامت روان کردند، در حالی که این رقم در کشورهای با درآمد متوسط ‌کمتر از یک درصد سرمایه‌گذاری کردند.

کد خبر: 54184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =