پیام مدیر کل تعاون قم به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان قم، با صدور پیامی، هفته دفاع مقدس را گرامی داشت.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان قم، متن پیام وحید وزیری راد، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، به این شرح است:

هفته دفاع مقدس فرصت بسیار گرانبهایی برای بازشناسی حماسه عظیمی است که با رهبری خمینی کبیر(ره) وبا ایثار، فداکاری و سلحشوری فرزندان برومند میهن اسلامی افسانه شکست ناپذیری و سلطه گری قدرت‌های جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار را باطل و برتری ایمان و اراده ملت نستوه و استوار ایران را به عنوان یکی از عبرت‌های بزرگ تاریخ معاصر اثبات کرد.

اهمیت غیر قابل انکار در این باز شناسی است که دشمن به تصوری خام که جمهوری اسلامی آمادگی دفاع مقدس را ندارد حمله همه جانبه‌ای را تدارک دید تا ملت مارا نابود کند.

اما حماسه ای که منجر به حفظ کیان و مرزهای ایران اسلامی شد و به جهانیان ثابت کرد ایرانی برای حفظ ارزشهای دینی خود، یک دل و یک صدا و حتی با دستهای خالی، قادر به شکست دادن هر متجاوزی خواهد شد وزیباترین فصل این حماسه و این فرهنگ را کسانی رقم زدند که شجاعانه با اراده پولادین و اراده قوی و ایمان ولایی و الهی از جان خود گذشتند و شهادت را که والاترین هنر ناب انسانی است، برای ما تعریف کردند.

خون های پاک شهدای این مرز و بوم در طول ۸ سال دفاع مقدس، انقلاب راتا ابد بیمه کرد تا جایی که باید گفت استحکام و اقتدار امروز ایران اسلامی ثمره خون های پاکی است که در این ایام ریخته شد.

دفاع مقدس توانست حماسه را با عرفان گره بزند و صحنه ای را خلق کند که هیچ هنرمندی قادر به خلق آن نخواهد بود. حماسه دفاع مقدس نشان عزت و استقلال ملت ایران و نشان سربلندی مردان و زنان مقاومی است که جانانه رهسپار فرمان ولی امر خود شدند وحماسه عزت بخش دفاع مقدس امروز در نسل جوان تداعی بخش شور و نشاط شده است.

دفاع مقدس امت اسلامی ایران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنانش برگ زرینی در تاریخ حماسه و افتخار آفرین مبارزات حق‌طلبانه یک ملت سترگ و مقاوم است که با فرماندهی و راهبری پیامبرگونه امام راحل (ره) معادلات متعارف نظامی و سیاسی جهان را برهم زد و با ظرفیت‌های سرشار خود الگویی تعیین کننده برای تمام ملل آزاده و حق طلب جهان قرار گرفت.

آری، هفته دفاع مقدس، یادآور دلاورمردی و ایثار مردمان این سرزمین است که با توکل به خداوند منان و تحت رهبری، معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) آنچنان جانانه از خود گذشتند و حماسه عزت آفریدند که تاریخ این مرز و بوم تا ابد یاد و خاطره این دلاور مردی ها را از یاد نخواهد برد.

آنچه امروز وحشت جهانیان و نظام های سلطه را برانگیخته، ترس و نگرانی استعمار از این روحیه حماسی ملت ایران به ویژه جوانان است که با عرفان و معنویت گره خورده است. لذا وظیفه همه جوانان غیرتمند ایرانی است که با تمام وجود، این حماسه عظیم تاریخ بشری را برای ماندگاری و صیانت از راه شهیدان سرلوحه کار خویش قرار دهند.

بدون شک دفاع مقدس گنجینه ای است تمام ناشدنی، برای کسانی که می خواهند درس شهادت طلبی و اطاعت از ولی فقیه را بیاموزند.

جوانانی که دشمن تلاش می کند با ابزارهای مختلف از فرهنگ جهادی دور کند، در دانشگاه دفاع مقدس می توانند روح و جسم خود را بر علیه ضدارزشهای مورد نظر دشمنان بیمه کنند.

موفقیت هایی که امروز در عرصه های مختلف به دست می آید ناشی از وجود روحیه جهادی در جامعه است که نشأت گرفته از برکات دفاع مقدس است.

هفته دفاع مقدس یادآور وحدت بی مثال ایرانی هاست که در دوران جنگ تحمیلی افراد مختلفی با زبان، گویش و آیین مختلف و با اتحاد توانستند در برابر یاوه گویی های صدام جایتکار که از حمایت های استکبار هم بهره می برد بایستند.

در این بازشناسی، جامعه تعاون، کار ورفاه اجتماعی توجه جدی به پیشکسوتان جهاد و شهادت و نهادینه سازی ارزش‌های دفاع مقدس از رهگذر ارج نهادن به بازماندگان جنگ اعم از جانبازان، خانواده معظم شهداء و آزادگان و حفظ کرامت و شأن آنان را اصل اساسی دوران بعد از دفاع مقدس دانسته و این رویکرد را ضامن استقرار و بقای ارزشها در جامعه اسلامی می‌داند. و با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ملت حق طلب را به مقاومت در کلیه صحنه‌ها فرا می‌خواند.

در این دوران که به برکت ایستادگی مردم مسلمان ایران در برابر سلطه سلطه گران، عطر مقاومت در میان ملل آزاده جهان پیچیده و جمهوری‌اسلامی ایران به رهبری رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) قله‌های علم و فن‌آوری و پیشرفت را یکی یکی فتح و گردنه های صعب آنرا پشت سر می‌گذارد، استکبار جهانی در ادامه سیاست‌های اسلام ستیزی خود ضمن تحت الشعاع قرار دادن شکست‌های مفتضحانه خود در خاورمیانه برآنست که با اتهام تروریست خواندن مسلمانان، تروریسم دولتی آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی را در اذهان ملت خود و سایر ملل محو کنند.

جامعه تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان قم، در سال "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" ضمن تلاش در مسیر جهاد تبیین، فرارسیدن هفته دفاع مقدس که نشانی از عالی ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است را گرامیداشته و در ظل عنایات خاصه حضرت بقیة ا... الاعظم (عج) و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای (مدظله العالی)، از خداوند متعال توفیق ادامه راه شهیدان جنگ تحمیلی را برای ملت شهید پرور ایران اسلامی مسألت می نماید.

کد خبر: 53931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =