بدقولی کره‌ای‌ها برای بازگرداندن طلب ایران

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی از عملیاتی نشدن وعده کره جنوبی برای پرداخت بدهی سئول به تهران خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، حسین تنهایی درباره آخرین وضعیت پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، به ایرنا گفت: مذاکرات برای بازگشت بدهی کره جنوبی به کشور آغاز شده است و قول هایی برای پرداخت آن از سوی این کشور داده شده است، اما تاکنون شاهد هیچ اقدام عملی نبودیم.

وی افزود: در این مذاکرات موضوع تهاتر نیز مطرح شده که حداقل کاری است که کره جنوبی می تواند در راستای پرداخت بدهی ها انجام دهد. مقرر شده تا کالاهای غیرتحریمی به جای پول، دریافت شود و بتوانیم دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی وارد کشور کنیم.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره‌جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین مباحثی مبنی بر واردات مواد اولیه، ماشین آلات، قطعات کارخانجات، لوازم خانگی، مواد بهداشتی، مطرح شده اما به نتیجه‌ای نرسیده است.

لازم به ذکر است، روز گذشته خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از قول یک مقام وزارت امور خارجه این کشور گزارش داده است که تهران و سئول در حال مذاکره در مورد استفاده از پول های مسدود شده ایران در بانک های کره جنوبی برای خرید واکسن کرونا هستند. بر اساس اعلام این خبرگزاری، ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار مجموع بدهی کره جنوبی به ایران است.

کد خبر: 5292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =