آموزش قوانین کار و تامین‌اجتماعی، شرط صدور جواز کسب‌وکار

عضو هیات مدیره و قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از اجباری شدن آموزش قوانین کار و تامین‌اجتماعی و سایر آموزش‌های حوزه کسب‌وکار برای صدور جواز واحدهای صنعتی خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین، آرمان خالقی در وبینار آموزشی حوادث ناشی از کار که با حضور کارشناسان تامین‌اجتماعی در خانه صمت برگزار شد، افزود: بر این اساس، در نظر است وحدت رویه‌ای در امور کسب‌وکار ایجاد شود تا متقاضیان پیش از شروع فعالیت، از قوانین مربوط به حوزه کسب‌وکار آگاه شده و فعالان اقتصادی این اطلاعات را بازآموزی کنند.

وی اظهار کرد:‌ افرادی که برای کسب جواز یک مغازه مراجعه می‌کنند تا آن دسته از سرمایه‌گذاران برای احداث کارخانه، لازم است این دوره‌های آموزشی را طی کنند.

عضو هیات مدیره و قائم مقام دبیرکل خانه صنعت گفت:‌ این آموزش شامل پکیجی از قوانین شامل قانون تجارت و مباحث مربوط به مالکیت معنوی، قوانین کار، تامین‌اجتماعی، بانکی، مالیاتی و غیره است و یک تولید کننده ضروری است تا از این قوانین مطلع شده تا دچار مشکل نشود.

خالقی با بیان اینکه برگزاری این‌گونه وبینار آموزشی منجر به ارتقای اطلاعات کارفرمایان در حوزه قوانین تامین‌اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: در نظر است تا تفاهم‌نامه‌ای بین خانه صنعت، معدن و تجارت با سازمان تامین‌اجتماعی منعقد شود تا ارتباط دوسویه بین خانه صمت و سازمان تامین‌اجتماعی به صورت مستمر ادامه یابد و از طرفی بحث تعامل بین شرکای اجتماعی تقویت شود.

وی افزود: همچنین به فکر آن هستیم تا کنفرانس مجازی بین خانه صمت و سازمان تامین‌اجتماعی با حضور اعضای خانه‌ها و ادارات کل استان‌ها برگزار شود تا اهمیت آشنایی با مفاهیم تامین‌اجتماعی بیشتر نمایان شده و آشنایی با این موضوعات به صورت گسترده فراهم شود.

عضو هیات مدیره و قائم مقام دبیرکل خانه صنعت ادامه داد: هرچقدر اطلاعات دبیران و نمایندگان خانه‌های صمت در موضوع‌های مربوط به کار و تامین‌اجتماعی بیشتر بیشتر شود، به طور حتم، روند امور و فعالیت‌های حرفه‌ای نیز قانون‌مندتر شده و دغدغه صاحبان حرف و مشاغل و کارفرماها نیز کمتر می‌شود.

خالقی با تاکید براینکه اطلاعات فعالان خانه صمت در حوزه تامین‌اجتماعی باید منسجم شود، تصریح کرد: این امر کمک می‌کند تا برای حضور در جلسات مربوط به شوراهای مختلف، برای حل مسائل بین کارفرما و کارفرما، مسائل بهتر و آسان‌تر ارزیابی شده و نتیجه‌گیری شود. زیرا بسیاری از مسائل مربوط به قانون نیست و ناشی از عدم آشنایی با قوانین است.

کد خبر: 5282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =