تأمین‌اجتماعی نخستین گروه امدادرسان به زلزله‌زدگان

سرپرست مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان با اشاره به وقوع زلزله‌های پیاپی که بامداد شنبه یازدهم تیرماه در این استان رخ داد، تصریح کرد: کادر درمان تأمین‌اجتماعی اولین گروه امداد بود که به منطقه وقوع زلزله اعزام شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، غلامعباس مؤمنی افزود: هنگامی که متوجه وقوع زلزله در ساعت ۲ صبح شدیم، طی تماس با معاون سیاسی و امنیتی استاندار و هماهنگی با این معاونت و همکاری بسیج جامعه پزشکی استان دو آمبولانس را با ظرفیت هر یک دو پرستار، دو بهیار و یک خدمتکار به همراه یک اتومبیل به سرعت به منطقه اعزام کردیم که خود نیز همراه گروه بودم.

وی با بیان اینکه کادر درمان تأمین‌اجتماعی نخستین گروهی بود که از بندرعباس به منطقه حادثه اعزام شد، اظهار کرد: در منطقه با همکاری نیروی دریایی سپاه بندر لنگه و فرمانده لشکر سپاه بندر لنگه به بیماران، کمک و مجروحان را به نزدیکترین مرکز درمانی که بیمارستان دانشگاهی بندر خمیر بود، اعزام کردیم.

سرپرست مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی هرمزگان، گفت: سپس گروه‌های دیگر امداد نیز رسیدند و تعداد آمبولانس‌ها به ۲۰ واحد رسید. در این اقدام شخصاً نسبت به درمان مجروحان اقدام کرده و با کمک رییس شبکه امداد بندر خمیر، تقریباً تمامی بیماران تحت مراقبت قرار گرفتند و بیماران بدحال نیز اعزام شدند.

مؤمنی با اعلام اینکه بیمارستان‌ تأمین‌اجتماعی هرمزگان به عنوان دومین بیمارستان در سطح استان، در حالت آماده‌باش قرار گرفت، ادامه داد: تعدادی از بیماران به بندر لنگه و تعدادی نیز به بیمارستان بندر خمیر اعزام شدند و چند نفری هم که حال وخیمی داشتند و نیازمند جراحی بودند، با بالگرد به بیمارستان دولتی شهید محمدی بندرعباس اعزام شدند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران در بیمارستان خلیج فارس در ساعات اولیه شروع زلزله، تصریح کرد: با آماده‌سازی سایت بالگرد، اولین پزشک ارتوپد نیز از سوی تأمین‌اجتماعی به منطقه اعزام شد. همچنین پرستاران زیادی اعلام آمادگی کردند که به منطقه حادثه زلزله اعزام شوند.

سرپرست مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی هرمزگان افزود: سرعت عمل و حضور کادر درمان تأمین‌اجتماعی در حادثه زلزله موضوعی بود که از چشم خبرنگاران دور نماند. این مسأله در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب گسترده‌ای داشت.

مؤمنی اظهار کرد: با توجه به وقوع دو زلزله ممتد و پس‌لرزه خوشبختانه فاجعه انسانی بزرگی رخ نداد. این حادثه ۳۲ مجروح برجای گذاشت که با احتساب بیماران سایر شهرها در اثر اضطراب وقوع زلزله، اکنون تعداد مجروحان به ۴۲ نفر رسیده است. متأسفانه پنج نفر نیز جان خود را در اثر این زلزله از دست دادند که جا دارد به خانواده‌های آنها تسلیت بگویم.

به گزارش آتیه‌نو، زلزله‌ای به قدرت ۶/۳ دهم ریشتر ساعت ۳:۵۵ و دو زلزله دیگر نیز به قدرت ۶/۱ دهم ریشتر ساعت ۲:۰۲ و ۳:۵۴ بامداد شنبه حوالی بندرلنگه در استان هرمزگان را لرزاند.

کد خبر: 51628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =