ارتقای استاندارد خانه‌های نگهداری فرزندان تحت سرپرستی در سال آتی

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بر ارتقای استاندارد خانه‌های نگهداری فرزندان تحت سرپرستی در سال آینده اشاره کرد و گفت: خانه‌های نگهداری این فرزندان باید به حداکثر ۱۲ نفر در هر خانه برسد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از  ایرنا، محمد نصیری در دوره آموزشی کارشناسان مسئول امور کودکان و نوجوانان سراسر کشور با بیان اینکه سیاست بهزیستی مراقبت از کودکان فاقد سرپرست موثر در بستر خانواده است، افزود: بهزیستی با تدوین فرآیندها درصدد تسهیل در فرآیند واگذاری سرپرستی این کودکان مطابق با ضوابط قانونی است.

وی بر ارتقای استاندارد خانه‌های نگهداری فرزندان تحت سرپرستی در سال آتی اشاره کرد و گفت: خانه‌های نگهداری فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی کشور باید به حداکثر ۱۲ نفر در هر خانه برسد.

سعید بابایی مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور، تصریح کرد: ما به دنبال ایجاد زندگی با کیفیت در مراکز برای فرزندان هستیم، لذا انتقال فرزندان به خانواده‌های زیستی و جایگزین، اولویت بیشتری دارد.

بابایی، اضافه کرد: ما همان گونه که نسبت به جسم این کودکان مسئولیت داریم نسبت به روان آنان نیز مسئول هستیم؛ بنابراین باید بیشتر از گذشته نسبت به ارتقاء وضعیت اجتماعی و فرهنگی این کودکان و نوجوانان گام برداریم.

در حاشیه این دوره کارگروه‌هایی برای بررسی دقیق برنامه‌های دفتر در سه گروه نظارت و توانمندسازی فرزندان در خانه‌ها، خانواده و فرزندان هدایت‌شده به زندگی مستقل برگزار شد و همچنین در این دوره «سعید مدرسی»  متخصص تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان در خصوص برنامه‌ریزی ویژه در راستای تربیت رسانه‌ای کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی بهزیستی نکاتی را در این زمینه بیان کرد.

طبق تعریف سازمان بهزیستی کشور، مراکز نگهداری شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست و خیابانی به مرکزی اطلاق می‌گردد که طبق وظایف قانونی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را پذیرا و نگهداری و پرورش آنان را فراهم نموده و زمینه انتقال موقت و یا دائم آنها را به خانواده و جامعه به عهده داشته و به ۲ گروه پسرانه و دخترانه تقسیم بندی می گردد.

کد خبر: 51004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =