پوشش خدمات ناباروری در کاشان

رئیس اداره ارزیابی و رسیدگی به صورت‌حساب‌های مدیریت درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان از مشارکت ۹۹ درصدی پزشکان استان در طرح نسخه نویسی الکترونیک خبر داد و گفت: مدت زمان رسیدگی به اسناد الکترونیک نسبت به مدت زمان رسیدگی به نسخ کاغذی به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

حسین حاجی‌ جمالی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی در درمان با توجه به هزینه‌های بالای پزشکی که برای بیمه شدگان دارد از ارزش بالایی برخوردار است اظهار کرد: اکثر هزینه‌ها در بیماران بستری با توجه به اجرای طرح حفاظت مالی رایگان است.

وی افزود: علاوه بر این، مراکز ملکی متعلق به سازمان خدمات سرپایی و بستری را به صورت رایگان ارائه می‌دهند که از این حیث سطح خدمت‌رسانی خوب و از منظر بیمه‌شدگان قابل توجه است.

رئیس اداره ارزیابی و رسیدگی به صورت‌حساب‌های مدیریت درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان با اشاره به وجود ۳۷۹ مرکز طرف قرارداد با این استان اظهار کرد: این مراکز شامل ۱۶۸ پزشک، ۲۱ دندانپزشک، ۷۸ داروخانه، ۸۲ پاراکلنیک، ۲۰ درمانگاه و ۱۰ بیمارستان است که البته این آمار در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل حدود یک درصد رشد را نشان می‌دهد.

حاجی‌ جمالی افزود: سال گذشته حدود ۳ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۴۱ نسخه رسیدگی شد.

وی با بیان اینکه مدت زمان رسیدگی به اسناد الکترونیک نسبت به مدت زمان رسیدگی به نسخ کاغذی به ۵۰ درصد کاهش یافته که این امر تعدیل نیرو را به دنبال داشته است، درباره وضعیت پرداخت اسناد پزشکی پس از اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک گفت: پس از اجرای نسخه الکترونیک، نحوه پرداخت روزانه حق ویزیت پزشکان، تاثیر بسزایی در افزایش درخواست‌ عقد قرارداد از سوی پزشکان داشته است؛ البته برخی پزشکان به علت کهولت سن از اجرای این طرح استقبال زیادی نکردند.

رئیس اداره ارزیابی و رسیدگی به صورت‌حساب‌های مدیریت درمان تامین اجتماعی منطقه کاشان ادامه داد: به طور کلی ابتدا حدود ۲۰ درصد و در پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۹۹ درصد پزشکان منطقه کاشان در این طرح شرکت کردند. اما هم‌اکنون با توجه به پرداخت‌های نامنظم، نارضایتی بسیاری به وجود آورده است.

حاجی‌ جمالی درباره رسیدگی به اسناد پزشکی بیماران خاص نیز عنوان کرد: در خصوص بیماران خاص۱۰۰ درصد تعرفه بخش دولتی از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود. برای پوشش خدمات ناباروری نیز تنها یک مرکز طرف قرارداد دراستان داریم و خرید خدمت از سایر مراکز ناباروری غیر طرف قرارداد در قالب خسارات متفرقه انجام می‌شود.

وی درباره نحوه خدمات‌دهی در دوران کرونا نیز گفت: خدمات ارائه شده به بیماران کرونایی در قالب بستری رایگان و پوشش سرپایی بوده و حدود ۹۶ میلیارد تومان از ابتدای کرونا تا پایان سال ۱۴۰۰ در بخش بستری و سرپایی هزینه شده است که از این مبلغ حدود ۸۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

کد خبر: 51002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =