داوری فوتبال و فوتسال زنان مسیرش را پیدا کرده است

مسئول برگزاری مسابقات فوتبال و فوتسال زنان ایران گفت: خوشبختانه داوری فوتبال و فوتسال زنان ایران مسیر خود را پیدا کرده است.

به گزارش آتیه آنلاین، قرار گرفتن نام گلاره ناظمی در جمع 10 داور برتر فوتسال 2020، خبری خوشحال کننده برای جامعه فوتبال ایران بود. ناظمی که در سال‌های اخیر توانست با عملکرد عالی خود در سطح بین المللی اسم  و رسم جهانی برای خود دست و پا کند.

این بانوی داور فوتسال ایران در کارنامه پر پر و پیمان خود، قضاوت دیدار افتتاحیه و فینال سومین مسابقات فوتسال بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۱۸ بوینس‌آیرس و همچنین نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال ۲۰۱۹ اروپا را دارد. علاوه بر این، گلاره ناظمی عنوان چهارمین داور برتر جهان در سال ۲۰۱۸ را هم توانست به دست بیاورد.

گلاره ناظمی که این روزها سمت مدیر بخش مسابقات فوتبال و فوتسال زنان را در فدراسیون فوتبال بر عهده دارد، درباره قرار گرفتن نامش در لیست 10 داور برتر آسیا، اظهار داشت: رشد فوتسال ایران در سطح آسیا موجب شد در بخش داوری نیز فضای بیشتری به داوران ایرانی داده شود. این اتفاق بستر خوبی برای داوران ایران فراهم کرد و من تمام تلاشم این بود که بتوانم از فرصتی که در اختیار دارم بهره ببرم و در سطح بین المللی خودم را همپای رقبای قدرتمندم کنم.

وی ادامه داد: این که توانستم در لیست داوران برتر آسیا قرار بگیرم اتفاق خوبی برای فوتسال ایران است. البته من پیش از این نیز دو بار در این لیست قرار گرفته‌ام. به هر حال این خبری خوشحال کننده برای من و البته برای جامعه فوتسال است.

این داور بین المللی که حالا دیگر در سمت مدیریت مسابقات فوتبال زنان هم فعالیت می‌کند، به رشد دوران فوتبال هم اشاره کرد و گفت: داوران فوتبال ایران مانند مهسا قربانی و انسیه خباز مافی توانسته اند برای قضاوت جام جهانی فوتبال کاندید شوند و این یعنی نگاه نه تنها آسیا بلکه جهان به داوری ایران در بخش زنان معطوف است. به نظر من اگر به فوتبال و فوتسال زنان به اندازه کافی توجه شود و اهمیت داده شود، این قبیل افتخارات به طور معمول در فوتبال ایران رخ خواهد داد زیرا پتانسیل بالایی در فوتبال زنان ایران وجود دارد که باید به آن فضای کافی برای رشد داده شود.

ناظمی درباره شرایط فعلی فوتسال و فوتبال زنان ایران گفت: ویروس کرونا برگزاری مسابقات را از سال گذشته تحت تاثیر قرار داد. همین موضوع موجب شد که مسابقات لیگ برتر فصل گذشته نیمه کاره تمام شود و  لیگ فوتسال هم بعد از وقفه ای چند روزه برگزار شود. با این حال برای برگزاری مسابقات در فصل جاری، تلاش کردیم تمهیداتی بیندیشیم که با رعایت پروتکل‌ها و با سبک و سیاقی جدید این رقابت‌ها را برگزار کنیم. مسابقات لیگ برتر فوتبال به نیم فصل خود رسیده است و مسابقات فوتسال نیز در شرف برگزاری است. امیدوارم بتوانیم بدون دردسر و مشکل خاصی این رقابت‌ها را برگزار کرده و به پایان ببریم.

ناظمی درباره سطح کیفی مسابقات گفت: لیگ فوتسال هنوز آغاز نشده است و اظهارنظر کردن درباره آن ممکن نیست اما درباره لیگ فوتبال همانطور که خود تیم ها هم بر این عقیده هستند، رقابت بسیار نفس گیر است. نتایج غیر قابل پیش بینی رقم خورده است و این حساسیت مسابقات را دوچندان کرده است. بدون شک نیم فصل دوم مسابقات حساس تری را پیش رو خواهیم داشت و عیار تیم ها مشخص می‌شود.  

کد خبر: 5087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =