سهم ناچیز روستاییان از بودجه

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به سهم ناچیز روستاییان از بودجه عمومی کشور، گفت: بودجه ما فقط ۴۰ درصد نسبت به گذشته افزایش یافته و این افزایش، ۱۵۰۰ میلیارد ریال است. این عدد، برای دولت خیلی زیاد نیست.

به گزارش آتیه آنلاین، بیت الله برقراری مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در اختتامیه اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که امروز در سالن تلاش برگزار شد، بیان کرد: یک تحول جدی در سال ۱۴۰۱ برای افزایش تعداد بیمه شده فعال آغاز شده است.

وی برنامه‌ریزی انجام شده برای سال جاری و هدف‌گذاری پوشش یک میلیون نفری عشایر و روستاییان را کاملا مبتنی بر علم، محاسبات اکچوئری و بیمه اعلام کرد.

برقراری افزود: ما برنامه صندوق را در افق ۱۴۰۵ تصویب کردیم و کلیات آن هم به تصویب هیات مدیره رسیده است. این در حالی است که در گذشته چنین بنایی نبوده است.

وی گفت: هر جا بحث منافع مردم است و بر اساس صندوق‌ها قرار است عمل ‌شود؛ برنامه‌ریزی باید بر مبنای علم انجام شود.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: این صندوق، نمونه موفق یک مدیریت انقلابی خواهد بود و مدل خود را به همه صندوق‌ها عرضه می‌کند.

وی ادامه داد: معتقدم در نظام جمهوری اسلامی کسی نیست -ولو اینکه دیدگاه دیگر هم داشته باشد- که اسم روستایی، کشاورز و عشایر را بشنود و کمک نکند. اگر نگاه انقلابی، دلسوزی، معرفتی و دینی داشته باشد، حتما از این قشر حمایت می‌کند.

برقراری یادآور شد: جامعه هدف ما جامعه‌ای آرمانی است. امنیت غذایی ما به‌واسطه فعالیت روستاییان تامین می‌شود. اگر کشاورز نباشد، من نمی‌توانم در شهر زندگی کنم. عشایر افرادی هستند که حضرت امام(ره) درباره آنها فرمودند، ذخایر انقلاب و مملکت هستند.

وی درباره وضعیت جامعه هدف صندوق روستاییان و عشایر بیان کرد: شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جامعه هدف ما هستند. این جمعیت یک سوم جمعیت کشور را شامل می‌شود و حدود ۳۰ میلیون نفر است.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: خالص ورودی ما به دلیل اینکه افراد بعد از ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال را تحت پوشش قرار می‌دهیم، حدود ۱۰ میلیون نفر است.

وی گفت: در جنگ روستاییان خط مقدم بودند و از هم سبقت می‌گرفتند. بیش از شش هزار شهید عشایر داریم. در فراز و نشیب انقلاب در صحنه‌ها هستند و اکنون هم پای نظام هستند. در راهپیمایی‌ها و روز قدس حضور فعال دارند.

برقراری عنوان کرد: در انتخابات که رکن اصلی نظام است و به تعبیر مقام معظم رهبری مردمسالای در پای صندوق رخ می‌دهد، بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستاییان و عشایر پای صندوق هستند. اما وقتی بحث سهم آنها از بودجه مطرح می‌شود، این سهم ناچیز است.

وی اضافه کرد: بودجه ما فقط ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و عدد ۱۵۰۰ میلیارد ریال است. این عدد برای دولت خیلی زیاد نیست.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یادآور شد: به‌واسطه عدم شناخت است که این صندوق مظلوم واقع شده است. وقتی با نمایندگان گفت‌وگو می‌کنم، خیلی‌ها علاقمند هستند که به این صندوق کمک کنند اما متاسفانه اغلب نسبت به صندوق اطلاع ندارند.

وی گفت: اگر شورای راهبردی در استان‌ها به ریاست استاندار تشکیل شود، برای ما مایه مباهات است اما مدیر کل روستایی، بخشداران و فرمانداران باید پای کار باشند. با سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور تفاهم نامه‌ای بستیم که باید عملیاتی شود.

برقراری بیان کرد: دیروز و امروز چند تفاهم نامه امضا کردیم که فصل نوینی از حرکت‌ها و اقدامات این صندوق است.

وی ادامه داد: امسال برای بودجه دهها بار با نمایندگان صحبت کردیم. با زحمت موضوع بودجه صندوق را جا انداختیم چون این صندوق را نمی‌شناختند. البته اگر مسایل را برای نمایندگان مجلس تبیین نکنیم، مقصر ما و مسئولین این صندوق هستیم.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: انسان در مقابل جامعه، خدا و وجدان خودش مسئولیت دارد. روز قیامت از این سه مسئولیت از ما سئوال می‌کنند. اگر در این صندوق صادقانه و با تقوای الهی، دانش و فکر کار کنیم، وقت برای ما خیلی معنا و مفهومی نخواهد داشت.

وی افزود: آن موقع برکات این نوع خدمات هم در این دنیا سر سفره تک تک شما می‌نشیند و هم در روز قیامت توشه‌ای خواهد بود.

برقراری گفت: در روایات آمده است که هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به خلق خدا نیست.

کد خبر: 50765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =