درمان رایگان؛ آرامش خاطر بیمه‌شدگان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان، مشارکت تامین‌اجتماعی را در درمان بیماران کرونا، بسیار چشمگیر توصیف کرد؛ به گونه‌ای که مراکز بستری و سرپایی تامین‌اجتماعی نسبت به پذیرش و درمان بیماران اقدام کرده و حتی در مقاطعی از اوج همه‌گیری بیمارستان غرضی ملایر به عنوان مرکز درمانی اول شهر برای بیماران کووید۱۹ درنظر گرفته می‌شد. او همچنین این خدمت‌رسانی را با توجه به شدت سرایت بیماری و شرایط تنش‌آمیز آن، سبب آسودگی خاطر بیمه‌شدگان در دسترسی رایگان به امکانات درمانی عنوان کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، دکتر حسن عروتی موفق، با بیان اینکه حدود ۷۵۰ هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارد، افزود: این مدیریت از طریق دو بیمارستان شامل بیمارستان آتیه‌ همدان و بیمارستان غرضی ملایر، یک پلی‌کلینیک و ۵ درمانگاه به بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی و سایر افراد تحت پوشش بیمه، خدمات سرپایی و بستری ارائه می‌کند.

وی با اشاره به خدمات تامین‌اجتماعی به بیماران کرونا، اظهار کرد: این مدیریت از بدو شیوع کرونا یعنی از اوایل اسفند سال ۱۳۹۸ تمامی مراکز درمانی بستری و سرپایی خود را برای پذیرش، پایش و درمان بیماران کرونا اختصاص داد و این خدمت‌رسانی با توجه به شدت سرایت بیماری، برای بیمه‌شدگان بسیار ارزشمند بود و سبب آسودگی خاطر آن‌ها در دسترسی به امکانات درمانی شده بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان، گفت: بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی استان شامل آتیه همدان با ظرفیت ۱۷۲ تخت فعال و بیمارستان غرضی ملایر با ظرفیت ۱۴۲ تخت فعال، از آغاز همه‌گیری همگام با مراکز درمانی دانشگاهی اقدام به پذیرش و درمان بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا کردند؛ این خدمت‌رسانی تا حدی پیش رفت که در زمان شیوع موج پنجم کرونا، ۱۷۶ تخت بستری در دو بیمارستان تامین‌اجتماعی به بیماران کرونا اختصاص یافت و ۱۴۹ تخت بستری موقت نیز برای این بیماران درنظر گرفته شد.

عروتی موفق تصریح کرد: در قله پیک پنجم، تعداد تخت‌های بستری دائم اختصاص یافته به بیماران کووید۱۹ در دو بیمارستان به ۳۰۵ تخت نیز رسید؛ به‌طوری که در مقاطعی از اپیدمی بیماری، بیمارستان غرضی ملایر به عنوان بیمارستان اول شهر در ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونا تبدیل شد.

آمار پذیرش بیماران کرونا

وی در بیان آمار پذیرش بیماران کرونا، افزود: در دو بیمارستان آتیه همدان و غرضی ملایر از ابتدای شروع بیماری تاکنون تعداد ۱۲ هزار و ۳۶۴ بیمار که ۶ هزار و ۸۲۴ بیمار مشکوک و ۵ هزار و ۵۴۰ بیمار مثبت قطعی شناخته شده بودند، پذیرش شده و پس از بهبود از بیمارستان ترخیص شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان، با اشاره به وضعیت کنونی استان در زمینه شیوع کرونا، اظهار کرد: درحال حاضر بسیاری از شهرهای استان در وضعیت آبی به‌سر می‌برند و اکنون تنها یک بیمار در مراکز تابعه این مدیریت بستری و تحت درمان قرار دارند که نشان دهنده موثر بودن برنامه واکسیناسیون دره‌های مختلف سنی و نیز نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان بوده است.

دسترسی به دارو

عروتی موفق درخصوص تامین داروهای مورد نیاز بیماران کرونا، گفت: این مدیریت از شروع کرونا برای تامین دارو و ملزومات مورد نیاز بیماران مبتلا به کرونا مطابق با دستورالعمل‌های صادر شده، اقدامات لازم را به عمل آورده و داروهای موثر در درمان بیماری کرونا از جمله قرص فاویپیراویر، ویال رمدسیویر، ویال توسیلیزومب، انواع سرم‌ها ... را در دسترس بیماران قرار داده است. همچنین در واحدهای بستری مطابق با دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از جدیدترین روش‌ها و داروها جهت درمان بیماران استفاده شده که از جمله آن می‌توان به پلاسما درمانی، هموپرفیوژن و IVIG اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همچنین برخی از ملزومات پزشکی مورد نیاز برای درمان بیماران مانند ماسک سه‌لایه جراحی و ماسک N۹۵، انواع دستکش، لباس مخصوص سرهمی، شیلد محافظ صورت، محلول‌های ضدعفونی کننده دست و سطوح، فیلتر هموپرفیوژن و ... که در ابتدای شیوع بیماری به دلیل کمبود شدید این اقلام و توزیع آن تحت نظارت دانشگاه‌ها، به سختی تهیه می‌شد، از سوی این مدیریت فراهم شده و در اختیار همکاران قرار می‌گرفت.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان، افزود: در بسیاری از مواقع عرضه دارو و ملزومات به صورت تسویه نقدی بود که با پی‌گیری و تامین اعتبار، نقدینگی اقلام فراهم شد و به این ترتیب در هیچ مقطع زمانی مراکز ملکی با فقدان دارو و ملزومات پزشکی مواجه نشدند.

عروتی موفق با اشاره به آمار ارائه خدمات درمانی تامین‌اجتماعی در استان، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۱ هزار و ۸۴۶ نفر در مراکز بستری این مدیریت پذیرش شدند که ماهیانه به طور متوسط حدود ۲۶۵۰ بیمار را شامل می‌شود. در مراکز سرپایی نیز سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۶۱۱ هزار بیمار به مراکز سرپایی تابعه این مدیریت مراجعه کرده و پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه این مدیریت هموارده در راستای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات درمانی در تلاش است، گفت: همچنین نهادینه کردن استانداردهای علمی و ارتقای سطح هتلینگ بیمارستانی با بهره‌گیری از نیروهای پرتلاش و توانمند، از جمله اهداف راهبردی این مدیریت به شمار می‌رود و برنامه‌ریزی در جهت اجرای این اهداف نتایج مثبتی را نیز عاید کرده است؛ از جمله اینکه بیمارستان آتیه همدان در بحث استانداردهای اعتباربخشی سال ۱۴۰۰ موفق به کسب رتبه دوم شده و بیمارستان دکتر غرضی ملایر رتبه سوم را اخذ کرده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان، تصریح کرد: همچنین در بحث آمار زایمان‌های طبیعی، بیمارستان آتیه همدان رتبه اول را در بین بیمارستان‌های استان به دست آورده و مدیریت درمان نیز در زمینه شاخص‌های ارزیابی عملکرد در سال ۱۴۰۰ رتبه ششم را در بین مدیریت‌های درمان استان کسب کرده است.

کد خبر: 50755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =