افزایش یک میلیون و ۱۴۴ هزار بیمه شده جدید در تأمین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صفحه شخصی خود در توییتر از یک میلیون و ۱۴۴ هزار پوشش بیمه‌ای جدید تأمین اجتماعی در سال۱۴۰۰ خبرداد.

به گزارش آتیه آنلاین، «حجت الله عبدالملکی»  در صفحه توئیتر خود نوشت: تعداد زیادی از مردم اگرچه شاغلند اما فاقد بیمه هستند و آتیه‌ای ندارند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از یک میلیون و ۱۴۴ هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین‌ اجتماعی قرار گرفتند که ۴۰۰ هزار نفر از این میزان اشتغال جدید است.

وی همچنین اشاره داشت: قابل توجه اینکه ۷۰ درصد این اتفاق خوب در نیمه دوم سال (دوره دولت مردمی) رقم خورده است.

افزایش یک میلیون و ۱۴۴ هزار بیمه شده جدید در تأمین اجتماعی

پوشش بیمه‌ای نیمی از جمعیت کشور

سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای با تحت پوشش قرار دادن بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور، ارائه خدمات مختلف بازنشستگی، بیمه‌ای، درمانی، فرهنگی و حمایتی را به این افراد بر عهده دارد و با توجه به وابستگی حیات سازمان‌های بیمه‌گر به ضریب پوشش بیمه‌ای، سازمان تأمین اجتماعی نیز در این راستا ارائه راهکارهای اثربخش جهت افزایش پوشش بیمه‌ای را در دستور کار دارد.

بر اساس اعلام سازمان تأمین اجتماعی، این صندوق بیمه گر بیش از ۱۵ میلیون نفر را تحت پوشش بیمه ای دارد و خدمات متنوع بیمه ای، درمانی و بازنشستگی را به آنها ارائه می دهد.

گفتنی است که در حال حاضر یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۳۴۲ کارگاه در سراسر کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند که از این طریق افراد پوشش بیمه ای دارند که با بیمه پردازی، بخش عمده ای از منابع مالی سازمان تأمین اجتماعی را تأمین می کنند.

از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم و اجرای سیاست های مرتبط با حوزه فعالیت سازمان تأمین اجتماعی در قالب فعالیت ها و اقدامات تیم مدیریت این سازمان در دوره جدید، طرح های مختلف توسعه و گسترش چتر بیمه ای در قالب بیمه دانشجویان، طرح بیمه زنان خانه دار و بسیاری دیگر از سیاست های مرتبط با پوشش بیمه ای، سیر صعودی پوشش بیمه ای را در تأمین اجتماعی بخصوص در ماه های اخیر شاهد بوده ایم.

کد خبر: 50312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =