تاکید وزارت کار بر سه جانبه گرایی واقعی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:در خصوص شرایط حاکم بر بازار کار و روابط کار، اصل و تاکید ما در وزارت مردم بر سه جانبه گرایی واقعی است.

 حجت الله عبدالملکی صبح امروز در جریان مراسم رونمایی از نمونه قرارداد کار دریانوردان و پیمان دسته جمعی کاردریایی گفت: کارگران با حدود ۱۵ میلیون نفر و بیش از ۶۰ درصد جمعیت کشور در واقع ستون فقرات کشور هستند.  
وزیر کار افزود : در وزارت مردم چهارمحور را پیگیری می کنیم که عرصه های کار، آتیه، رفاه و امول مردم را شامل می شود.  
وی گفت: کارگران باید شرایط مساعدی را در روابط کار و بازار کار داشته باشند که در این خصوص اصل و تاکید ما در وزارت مردم بر سه جانبه گرایی واقعی است.  
وی ادامه داد : جریان کارگری و کارفرمایی مردم و ریشه اقتصاد هستند و ما در دولت مردمی در بخش روابط کار و موضوعات کارگری و کارفرمایی مردمی خواهیم ماند.  
عبدالملکی تصریح کرد :قرارداد کار یکی از اجزا مفهوم سه جانبه گرایی است.  
وی اضافه کرد :یکی از بخش های پیشران در کشور ما اقتصاد دریا است که دسترسی به آب‌های آزاد و مسیر طولانی ساحل در این حوزه مزیت های قابل توجهی هستند.
وی همچینین اظهار داشت :ایران کهن از برترین های دریانوردی در جهان بوده است و با همین نگاه طول سواحل خالی از سکنه نمی تواند مناسب کشور باشد.  
وزیر کار ادامه داد : اقتصاد دریا چهار بخش در قالب سطح، بطن، بستر و حاشیه دریا را شامل می‌شود که مجموعه آنها اقتصاد دریا است.  
وی بیان داشت :سرمایه انسانی در افتاد دریا بخصوص در حوزه حمل و نقل دریایی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود :فرم قراردادی مبتنی بر مقررات داخلی و بین المللی در قالب سه جانبه گرایی شکل گرفته است که تعاملات نیروی کار را تقویت خواهد کرد.  
عبدالملکی ادامه داد: اگر تقویت نیروی کار مدنظر باشد بهره وری کار را شاهد خواهیم بود.
وی اضافه کرد : این شکل قرارداد کار دریایی از امروز مبتنی بر حقوق کار و مقاوله نامه های بین المللی عملیاتی خواهد شد.
وزیر کار ادامه داد : یکی از سخت ترین کارها کار دریایی است و باید از فعالان این حوزه قدردانی داشته باشیم.
وی تصریح کرد : مسئولیت ما در شرکت های ملی نفتکش و شرکت ملی کشتیرانی این است که تقویت اقتصاد ملی در بعد تجارت دریایی و دنبال کردن دیپلماسی جمهوری اسلامی را در دستو. کار داشته باشیم.
وی افزود : سیاست ما در اقتصاد ملی حداکثر تولید است که حمل و نقل دریایی این حوزه می تواند در بخش ادرات بسیار موثر باشد و بخصوص با تاکید رئیس جمهور باید تجارت دریایی با روسیه مورد توجه خاص باشد.

کد خبر: 50248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =