اجرای سیاست‌های کلان تأمین اجتماعی فرابخشی است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه اجرای سیاست‌های کلان تأمین اجتماعی فرابخشی است، گفت: باید فهم جامع و مانعی جهت اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی صورت گیرد.

به گزارش آتیه آنلاین، میرهاشم موسوی امروز در نشست تبیین سیاست های کلان تأمین اجتماعی اظهار کرد: اجرای سیاست های کلان تأمین اجتماعی در واقع فرابخشی است و یکی از علت های اساسی تدوین این سیاست ها کژکارکردی های دیگر حوزه ها است که سرریز آن در حوزه تأمین اجتماعی دیده می شود.

وی تصریح کرد: وقتی به برخی اصول مهم قانون اساسی نگاه می کنیم، می بینیم که اگر به زمینه های اقدام در اجرای این سیاست ها نگاه نداشته باشیم، ممکن است به نتیجه لازم دست پیدا نکنیم.

وی همچنین اظهار داشت: باید حتما قلمرو خارج از رفاه و مرتبط با رفاه در توجه به اجرای این سیاست های کلان تدمین اجتماعی  مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: نکته دیگر نظام چند لایه تأمین اجتماعی است و باید به شکل جدی موانع ۱۷ ساله عدم تحقق این نظام چند لایه شمرده شود و استقرار این نظام در احکام و قوانین و رویکردهایی که دولت و مجلس باید به آن بپردازد، مورد توجه باشد.  

وی اظهار داشت: چالش هایی که در این سیاست ها دیده شده، نقطه زنی برای حل امور مرتبط با حوزه رفاه و تأمین اجتماعی است و چالش های صندوق های تأمین اجتماعی نیز باید در این قالب دیده شود.

موسوی در ادامه بیان کرد: با حفظ وضعیت موجود امکان پاسخگویی به این چالش ها نیست و باید از حالت انفعالی در این راستا خارج شویم تا به شرایط هدفگذاری شده در قالب سیاست های تأمین اجتماعی دست یابیم.

وی در ادامه نشست تبیین سیاست های کلان تأمین اجتماعی اضافه کرد: در حوزه اقدامات خروج از چالش های اصلی حوزه تأمین اجتماعی باید ساختارشکنانه گام برداریم.  

موسوی ادامه داد: ما باید به سمت یکپارچه سازی بیمه های اجتماعی پایه حرکت کنیم و در حوزه درمان نیز این مهم باید مدنظر باشد و بسیاری از کارکردهای نامناسب به خاطر نبودن این یکپارچه سازی است.

کد خبر: 49882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =