تاثیر جنگ روسیه و اوکراین بر مذاکرات وین

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جنگ بین روسیه و اوکراین و تحریم‌هایی که آمریکا علیه روسیه اعمال کرد به همین دلیل روسیه حضور و توافق نهایی در مذاکرات برجامی را برداشتن تحریم‌ها از سوی آمریکا عنوان کرده است.

یعقوب رضازاده؛ نماینده مردم سلماس و عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با روند مذاکرات وین گفت: نتیجه نهایی مذاکرات برجام به ۲ موضوع مهم وابسته است؛ ابتدا بحث وقوع جنگ بین روسیه و اوکراین و تحریم‌هایی که آمریکا علیه روسیه اعمال کرد که روسیه حضور و توافق نهایی در مذاکرات برجامی را برداشتن تحریم‌ها از سوی آمریکا عنوان کرده  و دیگری شرایط جمهوری اسلامی ایران است که به طرف‌های مقابل اعلام کرده بایستی سپاه پاسداران که به عنوان نیروی دفاعی و مسلح کشورمان است به طور کامل از لیست سازمان‌های  تروریستی برداشته شود.

وی ادامه داد: برداشتن تحریم‌ها و آزادسازی اموال و دارایی‌های بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های ایران است. البته طرف‌های غربی نیز خواسته‌هایی از ایران دارند که تمامی این مسائل و مباحث در حال بررسی است.

رضازاده تصریح کرد: نهایی شدن مذاکرات وین به  توافق و آتش‌بس بین روسیه و اوکراین و قبولی شرایط ایران توسط کشور غربی و متقابلا توسط ایران بستگی دارد که این روند نیز در حال بررسی است که البته مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون امنیت ملی با تمام توان در حال رسیدگی و پیگیری این موضوع است. در همین راستا این کمیسیون از وزیر محترم خارجه دعوت کرده است تا با حضور در کمیسیون مذکور در رابطه با آخرین تحولات و روند مذاکرات اطلاعات و گزارشاتی ارائه دهند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که مردم امیدوار باشند که این مذاکرات به سرانجام خواهد رسید؟ گفت: بله حتما. ولی همانطور که مقام معظم رهبری عنوان کردند، مشکل معیشت، اقتصاد و اشتغال مردم نباید با مذاکرات برجامی گره بخورد بلکه مسئولین باید تلاش کنند تا با برنامه‌های درست اقتصادی، معیشت مردم و اقتصاد کشور را بهبود دهند.

کد خبر: 49580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =