تلاش روسیه برای تقویت روبل منجر به تخلیه منابع برای ادامه جنگ می‌شود

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: تلاش‌های روسیه برای تقویت روبل در نهایت منابع این کشور برای جنگ در اوکراین را تخلیه خواهد کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در گفتگو با شبکه سی ان ان آمریکا افزود: ما با متحدان و شرکای اروپایی‌مان مجموعه‌ای از تحریم‌های ویرانگر را علیه اقتصاد روسیه اعمال کرده ایم و روسیه به دلیل این تحریم ها مجبور شده است پولی را که از فروش کالا در خارج به دست می‌آورد، حفظ کند و صادرکنندگان را مجبور کند درآمد خود را به روسیه برگردانند و روبل بخرند.

ادیمو اضافه کرد: هر بار که آنها یک دلار یا یک یورو را به روسیه باز می گردانند و شرکت های خود را مجبور می کنند روبل بخرند، منابع آنها  برای ادامه جنگ تخلیه می شود.

آدیمو مستقیما به این موضوع که آیا اروپا باید خرید گاز از روسیه را متوقف کند یا خیر اشاره نکرد اما گفت که اروپا متعهد به کاهش وابستگی خود به انرژی روسیه است و این کاری است که آنها آغاز کرده اند.

این مقام آمریکایی افزود: وزارت  خزانه داری آمریکا  اکنون بر جلوگیری از دور زدن تحریم ها و هدف قرار دادن "ماشین های جنگی" روسیه از جمله صنایع هوافضا و نظامی متمرکز است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

کد خبر: 49480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =