آمریکا دنبال بهانه نباشد طی یک هفته توافق می‌کنیم

همتی گفت: چنانچه آمریکا دنبال بهانه نباشد طی یک هفته میتوانیم به توافق برسیم ولی در حال حاضر آمریکاست که با طولانی کردن مذاکرات سبب شده تا به امروز به نتیجه نرسیم.

حسن همتی؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با روند مذاکرات با بیان اینکه در حال حاضر مذاکرات بدون هیچ گونه تصمیم‌گیری باقی مانده است افزود: کمیسیون در نظر دارد با دعوت از وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده در خصوص روند مذاکرات سوالاتی داشته باشند.

وی ادامه داد: آمریکا با بدقولی، خواهان امتیازات بیشتر است ولی ایران نیز به دنبال خروج سپاه پاسداران و نهاد رهبری از لیست تحریم ها است و از سوی دیگر  باید تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران برداشته شود ولی طرف مقابل با امروز و فردا کردن درصدد فرسایشی کردن مذاکرات و خواهان امتیازات بیشتر است که ما امتیاز بیشتری نخواهیم داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر توپ در زمین آمریکایی‌هاست زیرا ما شرایط خود را اعلام کرده‌ایم و این بستگی به آنها دارد که شرایط ما را قبول کنند یا نه و این موضوع مهم است که در مقابل آمریکا کوتاه نخواهیم آمد.

همتی اظهار کرد: چنانچه آمریکا دنبال بهانه نباشد این هفته هم میتوانیم به توافق برسیم ولی در حال حاضر آمریکاست که با طولانی کردن مذاکرات سبب شده تا به امروز به نتیجه نرسیم به همین دلیل با بهانه‌جویی هایی مثل جنگ روسیه و اکراین و با طولانی کردن این روند سعی دارد ایران را خسته و مجبور به دادن امتیازات بیشتر کند که سخت در اشتباه بوده و ایران به هیچ عنوان امتیاز بیشتری نمیخواهد و شرایط ما ثابت است.

کد خبر: 49454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =