عدالت محوری و رقابت پذیری در تولید با تحقق شعار سال

سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران گفت: رهبر معظم انقلاب بر روی موضوعات اقتصادی تاکید دارند که نشان می‌دهد اقتصاد بحث بنیادی کشور است و تحقق شعار امسال کشور را به سمت عدالت محوری و رقابت پذیری در تولید سوق می‌دهد.

به گزارش آتیه آنلاین، «رضا وفایی یگانه» در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به نامگذاری سال با عنوان «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» اظهار داشت: تا موضوع اقتصاد و مشکل تولید حل نشود، از چالش‌ها عبور نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: استکبار تحریم‌های اقتصادی را برای کشور ما در نظر گرفته است. ما نیز باید نسبت به این موضوع کشورمان را واکسینه و ایمن سازی کنیم، حتی اگر تحریم برداشته شود، دوباره موضوع دیگری را مطرح خواهند کرد.

رونق تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است

سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه امروز برای حل مشکلات کشورمان به رونق تولید و توجه به آن نیاز داریم، گفت: گاهی در کشور شاهد رشد ۱۲ درصدی اقتصادی بوده‌ایم، اما منتج به اشتغال نشده است و این امر با عدالت اجتماعی فاصله دارد.

وفایی یگانه تاکید کرد: ثبات و کیفیت در رشد اقتصادی دارای اهمیت بسیاری است، در همین راستا باید پیوند بین بخش‌های مختلف اقتصادی ایجاد شود، زمانی که رشد اقتصادی در بخش‌های پیشران مثل کشاورزی و مسکن که با سایر بخش های پیونده‌های پسین و پیشین دارد، صورت گیرد، منجر به اشتغالزایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید به سمت تولید همراه با اشتغالزایی حرکت کنیم، گفت:  تولیدی باید رونق گیرد که قابلیت رقابت پذیری داشته باشد، اشتغالزایی ما را به سمت عدالت محوری می‌برد.

سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ابراز کرد: رشدی که همراه با اشتغال نباشد، نیروی انسانی را  درگیر نمی‌کند و توزیع ثروت عدالت محور نخواهد بود؛ از این رو باید تولید قابل رقابت باشد تا هزینه‌های آن پایین بیاید.

این کارشناس اقتصادی به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: امروزه بحث تولید از طریق دانش روز و فناوری‌های نو مطرح است که انباشت علمی یکی از مزیت‌های کشور ماست. از این رو می‌توانیم بر روی کیفیت و قدرت رقابت پذیری تولیدات کار کرده و هزینه‌های تولید را کاهش دهیم.

 سرپرست معاونت اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران بیان داشت: استفاده از اینترنت اشیا فضا را به سمتی برده است که با ایجاد مسئولیت پذیری، بهره وری را محقق می‌کند.

کد خبر: 49422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =