نگاه به ظرفیت های داخلی؛ لازمه تحقق شعار سال است

نجف زاده گفت: لازمه تحقق شعار سال نگاه به ظرفیت‌های درونی و استفاده حداکثری از ظرفیت فرهیختگان، نخبگان و دانشمندان داخل کشور و سوق رویکردهای اقتصادی به سمت یک اقتصاد دانش‌بنیان است.

عادل نجف زاده؛ نماینده مردم خوی و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با شعار سال گفت: بی‌شک برای تحقق واقعی شعار سال، باید همه وزارتخانه‌های کشور تلاش کرده و راهبردشان را در جهت تحقق شعار سال به معنای واقعی کلمه به کار ببندند.

وی افزود: لازمه تحقق شعار سال نگاه به ظرفیت‌های درونی و استفاده حداکثری از ظرفیت فرهیختگان، نخبگان و دانشمندان داخل کشور و سوق رویکردهای اقتصادی به سمت یک اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه امسال مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته این است که اقتصاد کشور و جریان تولید باید دانش‌بنیان شود؛ یعنی هزینه‌های ناشی از بلاتکلیفی چرخه تولید و یا غیر علمی بودن آن حذف شود تا اقتصاد کشور به یک وضعیت پایدار برسد.

نجف زاده عنوان کرد: امسال تمام قوا باید به صورت عملیاتی و با برنامه و نه به صورت نمادین و شعاری در تحقق شعار سال وارد میدان شوند و باید قبول کنیم که اگر امروز راهکاری برای نجات اقتصاد کشور باشد صرفاً دانش‌بنیان شدن فرآیند تولید است و امیدواریم با همت مجلس و دولت شاهد اتفاقات خوبی در سال ۱۴۰۱ باشیم.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید امسال برای دانشگاه‌ها یک نقش جدی تدارک دیده شود و شرکت‌هایی که خواهان جمع کردن فعالانه فرهیختگان کشور دور هم هستند، شرکت‌های دانش‌بنیان بسازند به ویژه پارک‌های علم و فناوری در این زمینه باید نقش مهمی را ایفا کنند.

کد خبر: 49268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =