افزایش ۲ برابری حمل فرآورده‌های نفتی طی چهار ماه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه حمل نفت و فرآورده‌های نفتی به ظرفیت‌ مازاد بر ظرفیت موجود نیاز داریم و در بالاترین سطح نظام تصمیم بر افزایش ظرفیت شرکت ملی نفتکش گرفته شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی به نقل از شرکت ملی نفتکش ایران، «حجت‌الله عبدالملکی» ضمن بازدید از کشتی‌های ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران در بندرعباس گفت: یکی از وعده‌های ما در ایام رأی اعتماد در مجلس شورای اسلامی سالم سازی مدیریتی مجموعه‌های اقتصادی بود.

 وزیر تعاون گفت: امروز شاهد هستیم که در نتیجه سالم‌سازی مدیریتی در شرکت ملی نفتکش ایران میزان حمل نفت و فرآورده‌های نفتی در طول چهار تا پنج ماه تقریبا ۲ برابر شده است.

وی افزود: امروز با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم که صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران با وجود شرکت ملی نفتکش دیگر هیچ مشکلی برای حمل نفت خام و فرآورده‌های نفتی صادراتی و همچنین ارسال نفت خام به پالایشگاه‌ها ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این افتخار بسیار بزرگی است و همکاران ما در این شرکت پرافتخار ثابت کردند و نشان دادند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

عبدالملکی بیان کرد: شرکت ملی نفتکش این ظرفیت را دارد که مأموریت‌های بزرگ بین‌المللی را در تعاملات با کشورهای دیگر که آنها هم بعضاً درگیر تحریم هستند انجام دهد.

وی ادامه داد: همکاران بسیار پرتلاش و مجاهدی که در مجموعه این ناوگان واقعاً بزرگ و ارزشمند داریم انشاءالله می‌توانند منافع جمهوری اسلامی ایران را در بخش حمل نفت و فرآورده‌های نفتی در سطح جهان کاملاً برآورده و تأمین کند.

عبدالملکی به نوسازی ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران اشاره کرد و گفت: در زمینه توسعه و نوسازی ناوگان شرکت ملی نفتکش هم مدیریت جدید این شرکت برنامه‌های خوبی را تهیه و تدوین کرده که من نیز معتقدم این اتفاق(نوسازی ناوگان) باید عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه ما در حوزه حمل نفت و همچنین فرآورده‌های نفتی به یک ظرفیت‌ مازاد بر ظرفیت موجود احتیاج داریم، افزود: بهترین مجموعه‌ای که می‌تواند این مأموریت ملی را انجام دهد شرکت ملی نفتکش ایران است.

وزیر تعاون ادامه داد: در بالاترین سطح نظام هم تصمیم‌گیری بر این است که این مأموریت بر عهده شرکت ملی نفتکش قرار داده شود.

عبدالملکی گفت: سهامداران این شرکت که صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی هستند نیز آمادگی کمک دارند. مخصوصاً با برنامه‌های تحولی که مدیران این شرکت در سال ۱۴۰۱ در حال پیگیری دارند و با سودآوری بالاتری هم که حاصل می‌شود تأمین منابع مالی برای توسعه ناوگان نیز سهل‌تر اتفاق می‌افتد.

رئیس شورای عالی کار با قدردانی از تلاش‌های دریانوردان شرکت ملی نفتکش ایران افزود: من به عنوان کارگزار بسیار کوچک در دولت از همین‌جا از عزیزان دریانورد مخصوصاً خانواده‌های آنها که رنج دوری سرپرست و پدر خانواده را تحمل می‌کنند تشکر می‌کنم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دریانوردان ما بخش عمده‌ای از سال را کنار خانواده نیستند و این جهادی است که ادامه دارد، افزود: همکاران شرکت ملی نفتکش، مدیران این شرکت و شخص مدیرعامل برنامه‌های رفاهی را برای این عزیزان در نظر گرفته‌اند که ما نیز بر حمایت از آن تأکید می‌کنیم.

وی گفت: در این سفر درخواست‌هایی در خصوص برخورداری از مزایای شغلی، امور مربوط به سختی کار دریانوردان و موارد دیگر به من ارائه شده که با نظر مثبت و به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر: 49101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =