انتقاد تند زلنسکی از مواضع آلمان در قبال اوکراین

رئیس‌جمهور اوکراین با انتقاد تند از روابط اقتصادی آلمان و روسیه، بار دیگر افزایش کمک‌های نظامی غرب و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین را خواستار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز پنجشنبه انتقادات تندی را علیه مواضع آلمان در قبال روسیه مطرح کرد.

به نوشته نشریه «فایننشال تایمز»، زلنسکی حین سخنرانی ویدئویی برای اعضای پارلمان آلمان گفت: «شاهد هستیم که شرکت‌های شما تا چه حد همچنان با روسیه در ارتباط هستند».

رئیس جمهور اوکراین در این سخنرانی که در صحن بوندشتاگ پخش می‌شد روسیه را کشوری خطاب کرد که «از کشور شما و دیگر کشورها استفاده می‌کند تا جنگ خود را به‌لحاظ مالی تأمین کند».

زلنسکی با تکرار درخواست‌های خود در سخنرانی‌های مشابه برای قانون‌گذاران آمریکایی و انگلیسی، افزایش حمایت نظامی از اوکراین و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در این کشور را خواستار شد.

او همچنین با اعتراض به روابط اقتصادی آلمان و روسیه گفت: «هنگامی که به شما گفتیم نورد استریم دو یک سلاح و آماده‌سازی برای جنگ است گفتید که فقط یک پروژه تجاری است».

تکرار درخواست‌ها و انتقادات زلنسکی از متحدان غربی در حالی صورت می‌گیرد که به نوشته وبگاه شبکه «دویچه وله»، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان امروز (پنجشنبه) در کنفرانس خبری با دبیرکل ناتو تأکید کرده این پیمان جمعی غرب، «مداخله نظامی» در بحران اوکراین نخواهد داشت.

با این حال «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو با اشاره به حفظ جایگاه مداخله‌جویی در بحران اوکراین گفت: «ناتو این مسئولیت را دارد که از تشدید هرچه بیشتر این درگیری جلوگیری کند».

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که «جائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز گفته است، ناتو و آمریکا مقصران بحران اوکراین هستند و کلید حل آن نیز به دست آن‌ها است.

کد خبر: 48898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =