ورود یک میلیون و ٢٠٠ هزار گردشگر خارجی در پنج ماه گذشته

 معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: از ابتدای آبان تا ٢٠ اسفند، یک میلیون و ٢٠٠ هزار گردشگر خارجی وارد ایران شدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اصغر شالبافیان روز چهارشنبه - ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰- در نشست سفرهای نوروزی و فرصت های پیش رو صنعت گردشگری گفت: ابتدای آبان ماه محدودیت صدور روادید برای گردشگران خارجی لغو شد و مرزهای گردشگری گشوده شد و از ابتدای آبان تا ٢٠ اسفند، یک میلیون و ٢٠٠ هزار گردشگر خارجی وارد ایران شدند.

وی افزود: برنامه‌های ستاد خدمات سفر نوروزی بعد از شهریور ماه و با توجه به کاهش دغدغه ها و همچنین بازگشایی مرزها و آغاز صدور روادید از آبان در دستور کار قرار گرفت.

شالبافیان ادامه داد: البته موضوع بیماری غیر قابل پیش بینی بود و به دلایل مختلف نباید ترغیب به سفر انجام می‌شد از طرفی هم باید آمادگی لازم ایجاد میشد در حالی که تصور به ترغیب سفر هم در کشور شکل نگیرد. 

معاون گردشگری گفت: از آبان ماه ستادهای سفر تشکیل و قرار شد در سطح استان و شهرستان ستادها فعال شوند، اصلی ترین رویکرد ما فعالیت میدانی بود که در بسیاری از استانها استانداران محور تشکیل جلسات شدند و با ابلاغ وزیر کشور جدیت یافت، امروز در سطح شهرستان ها و دهیاری ها هم ستادهای سفر نوروزی تشکیل شده است.

وی گفت: عمده گردشگران خارجی بیشتر از کشورهای همسایه بوده اما با توجه به کاهش دغدغه‌های کرونا اما پیش‌بینی می‌شود در فصل‌های پیش رو از بازار کشورهای غیر همسایه‌ها گردشگر داشته باشیم. البته باید مسیرها و مقصدهای جدید هم طراحی شود. ‌ 

حداقل ٣٠ هزار میلیارد تومان خسارت کرونا به گردشگری 

شالبافیان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره خسارت‌های کرونا به صنعت گردشگری گفت: باید آثار غیر مستقیم کرونا به گردشگری را هم محاسبه کنیم اما تاثیر اقتصادی گردشگری در نظام حساب های ملی هنوز قابل احصا نیست. اما بر اساس برآورد خسارت به بخش اقامتی حداقل ٣٠ هزار میلیارد تومان خسارت به صنعت گردشگری وارد شده است. 

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی درباره سند تحول دولت در بخش گردشگری گفت: اصلی‌ترین رویکرد دولت در این سند هم افزایی بین دستگاه های دولت برای رونق و توسعه گردشگری است
ادامه دارد...

تعطیلات نوروز در ایران نخستین فصل گردشگری و سفر سال است که معمولا از آخرین روزهای اسفند آغاز و تا پایان هفته دوم فروردین ماه ادامه دارد؛ بیشتر مردم در این دوره عازم سفر می‌شوند، پیش‌بینی می‌شود بعد از دو سال محدودیت‌های کرونایی و با گستردش واکسیناسیون عمومی، حجم سفرهای نوروز۱۴۰۱ افزایش چشم‌گیری داشته باشد. برای کاهش آسیب کرونا در دوران سفر برنامه‌ریزان سفر و مسئولان اجرایی کشور بر رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا توسط مردم و تاسیسات گردشگری و همچنین رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها تاکید دارند.

کد خبر: 48868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =