۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: 48796
هشدارهای امنیتی AFC به عراق

احمد قطیشات، ناظر اردنی AFC پیش از بازی تیم های عراق و امارات چهار هشدار جدی به فدراسیون فوتبال عراق داد.

به گزارش آتیه آنلاین، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته گذشته از بازگشت رسمی میزبانی عراق پس از هشت سال خبر داد. این تحریم هشت ساله به دلیل مسائل امنیتی پس از ورود داعش به این کشور گذاشته شده بود و با تایید AFC و FIFA، تیم ملی عراق می ‌تواند دیدار روز چهارم فروردین برابر امارات را در ورزشگاه المدینه شهر بغداد برگزار کند.

قطیشات در گفت و گو با برنامه الکاس که از شبکه INEWS عراق پخش می شد، گفت: طی 4 سال گذشته در ورزشگاه های مختلف و شهرهای عراق حضور پیدا کرده ام، متوجه شدم که هواداران بدون توجه به ظرفیت سکوها در ورزشگاه حضور دارند، این موضوع باید کنترل شود.

وی افزود: نکته دیگر که از همه مهمتر است، من در موارد قبلی متوجه حضور محافظ شخصی مسئولان در داخل ورزشگاه با سلاح هایشان شده بودم، این موضوع از سوی فیفا رد می شود و اگر این بار تکرار شود، عراق محروم خواهد شد. این نکته ای است که بهای آن با محرومیت مجدد پرداخت خواهد شد. مسئولان عراقی باید بدانند که جایز نیست که همراه با محافظ در کنار زمین حضور پیدا کنند. امیدوارم فوتبال عراق این پیام را دریافت کرده باشد.

قطیشات با اشاره به اینکه اخطار سوم مربوط به نوشتن شعار و بنر در داخل ورزشگاه است و تنها شعارهایی به زبان عربی و انگلیسی با بررسی محتوا و رد هرگونه واژگان مرتبط با سیاست یا مذهب مورد تایید قرار می گیرد، تاکید کرد: هرگونه پنل خوشامدگویی حاوی زبان های غیر از عربی و انگلیسی به دلیل ترس از درج کلمات مغایر با استانداردهای اتحادیه بین المللی فوتبال ممنوع است.

وی تاکید کرد: طبق دستور اکید فیفا، آتش بازی در داخل ورزشگاه ممنوع است، علاوه بر این، از استفاده هواداران از لیزر و ابزار تیز نیز جلوگیری می شود که طی چند روز آینده جزئیات آن مشخص خواهد شد. هر گونه رفتار بی پروا یا غیرمسئولانه از سوی هر کسی در ورزشگاه ممکن است عراق را در معرض خطر تحریم قرار دهد، به ویژه در زمینه امنیت و ایمنی.

کد خبر: 48796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =