مذاکرات وین باید ضمانت اجرایی داشته باشد/ احتمال توافق وجود دارد

عباس زاده گفت: طبق صحبت های انجام شده در حال حاضر توپ در زمین غربی هاست اگرحسن نیت داشته و به خواسته‌های ما توجه کنند، احتمال انجام توافق در روزهای آینده وجود دارد.

محمود عباس زاده مشکینی؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با روند مذاکرات با بیان اینکه تا چند روز پیش روند مذاکرات خوب بود افزود: چنانچه مذاکرات با همین روند پیش می رفت قطعا می‌توانستیم به مرحله امضای توافق برسیم اما چند روز است که غربی‌ها به ویژه آمریکا سر ناسازگاری داشته و شیطنت می‌کنند و به نوعی جنگ روانی راه انداختند.

وی ادامه داد: شیوه غربی‌ها این است که فشار آورده و با اعمال فشار بیشتر یک قدم رو به جلو حرکت کنند اما دست جمهوری اسلامی ایران در این دوره پر است.

عباس زاده با اشاره به اینکه در جریان مذاکرات و تفاهم‌های صورت گرفته، نظرات طرفین در مباحث تحریمی و رفع آنها ‌به یکدیگر نزدیک شده است، ادامه داد: در بیشتر موارد جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۴ به نقطه مشترک و توافق به صورت شفاهی رسیده، اما ۶ الی ۷ مورد از تحریم‌ها باقی مانده که برای کشورمان مهم است و ایران به دنبال رفع آنهاست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما زیر بار توافق بد نمی‌رویم، علائم هم نشان می‌دهد که طرف مقابل از هدف تحمیل توافق بد و یک طرفه به جمهوری اسلامی ایران ناامید شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که  در مذاکرات برای ایران اهمیت داشته و خواسته اصلی است؛ دریافت ضمانت اجرایی است، بدین معنا که اگر متضرر شدیم بتوانیم تضمینی داشته باشیم تا آن را به اجرا بگذاریم که البته مکانیزم تضمین هم باید به گونه‌ای باشد که ماشه آن در دست ایران باشد.

عباس زاده با تاکید بر دائمی شدن توافقات عنوان کرد: طبق صحبت های انجام شده در حال حاضر توپ در زمین غربی هاست اگرحسن نیت داشته و به خواسته‌های ما توجه کنند، احتمال انجام توافق در روزهای آینده وجود دارد.

کد خبر: 48498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =