جزییات بیمه زنان خانه‌دار تشریح شد

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی جزییات آماری و عملیاتی بیمه زنان خانه دار را تشریح کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، مهدی شکوری، امروز در جریان نشست خبری در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص بیمه زنان خانه دار گفت: بیمه خانواده و زنان خانه دار، قشر وسیعی از جامعه را در قالب بانوان در بر می گیرد و هدفگذاری این نوع از بیمه ارائه شده توسط سازمان تامین اجتماعی این است که افرادی که دارای بیمه اجتماعی نیستند، تحت پوشش قرار گیرند.

وی در ادامه اظهار داشت: زنان خانه داری که تا به حال پوشش بیمه ای نداشته اند، این تلقی را داند که به نیازمند پوشش بیمه ای نیستند، اما باید از این زاویه به این نوع از بیمه نگاه کنند که از جهات مختلف در شرایط نامناسب اقتصادی این بیمه می تواند ناجی خانواده ها باشد و  در کنار همسر، بیمه شدن زنان خانه دار می تواند به عنوان یک مزیت مطرح باشد.

وی همچنبن اضافه کرد: برقراری بیمه زنان خانه دار می تواند در قالب امنیت خانواده مطرح شده و در واقع حامی خانواده ها باشد. این بیمه از پوشش های متنوعی شامل شده و با نرخ ۱۲ درصد در اختیار زنان خانه دار قرار گرفته است که البته نرخ ۱۸ درصد آن نیز تعهدات قانونی متنوع دیگری را شامل می شود.

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه زنان خانه دار با انتخاب این بیمه همچنان می توانند تحت تکفل بیمه گذار قبلی باقی بمانند، تصریح کرد: این افراد با پرداخت سرانه ۷۱.۶۰۰ تومان می توانند از خدمات درمانی نیز علاوه بر خدمات بیمه ای و بازنشستگی استفاده کنند که البته با نرخ ۱۲ درصد پرداختی سهم بیمه آنها ۳۱۸ هزار تومان خواهد بود.

شکوری ادامه داد: افراد تحت پوش بیمه مشاغل آزاد در اردیبهشت سال جاری یک میلیون و ۹۴۳ هزار نفر بودند که با ریلگذاری درست سازمان تامین اجتماعی این عدد به ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی و در ماده یک قانون تامین اجتماعی به پوشش بیمه ای در قالب انواع بیمه های اجتماعی اشاره شده است که در سازمان تامین اجتماعی در حال تحقق آن است، بیان کرد: تمام خدمات سازمان تأمین اجتماعی در قالب پوشش های بیمه ای  به صورت غیرضروری است و شامل انواع بیمه ها می شود و افرادی که خواهان استفاده از این بیمه ها هستند باید به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتناعی مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار، تا پایان مهر ماه سال جاری تعداد ۱۶ هزار بیمه دانشجویی برقرار شده بود که تا این رقم تا دی ماه به نزدیک به ۳۱ هزار نفر رسیده است که رشد قابل توجهی در این راستا را شاهد هستیم.

وی در ادامه با عنوان تا مهرماه سال جاری ۳۷۴ هزار نفر از زنان خانه دار تحت پوشش بیمه قرار داشتند و این رقم تا بهمن ماه به ۴۲۷ وی اظهار داشت: در حوزه بیمه مشاغل آزاد، ۲ درصد سهم پرداختی حق بیمه در تعهد دولت است و ارائه خدمات با دریافت سهم بیمه شده انجام می شود.

کد خبر: 48458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =