"تجربه ماندگار" نخستین جشنواره تاریخ شفاهی بازنشستگان

اولین جشنواره "تاریخ شفاهی بازنشستگان" در راستای بهره مندی از تجربیات اقشار بازنشسته با همکاری صندوق های بازنشستگی در وزارت کار آغاز شده است.

به گزارش آتیه آنلاین، حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست "تجربه ماندگار" در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای ۶ وزارت مردم اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری از کلیدواژه جوان مکرر استفاده کرده اند و تاکید بر این بوده است که در گام دوم انقلاب از جوانان استفاده شود و این مورد در دولت سیزدهم نمود پیدا کرده است.  

وی ادامه داد: یکی از مولفه های جوان انقلاب استفاده از تجربه به عنوان عنصر اصلی دانش است. بخش قابل توجهی از تجربیات ارزشمند با درگذشت افراد با تجربه از بین می‌رود و این دانش ها به نسل های بعدی منتقل نمی شود.  

عبدالملکی بیان داشت: وزارت مردم بر اساس تکالیف قانونی وظیفه هماهنگ کنندگی و برنامه ریزی برای قشر بازنشستگان را بر عهده دارد. در این ارتباط خروج افراد از کار رسمی به معنای خروج از کار و فعالیت نیست.  

وزیر کار ادامه داد: ۵.۶ میلیون نفر بازنشسته در کشور داریم و یکی از برنامه های اصلی وزارت کار تکریم بازنشستگان و بازگشت آنها به چرخه فکر است. جشنواره ای با عنوان "تاریخ شفاهی بازنشستگان" اقدامی در راستای نگاه متفاوت به بازنشستگان است و این جشنواره از روز گذشته آغاز شده است.  

وی همچنین اشاره داشت: در این جشنواره، اعضای خانواده بازنشستگان با این افراد گفتگو می کنند و با پیاده سازی این گفتگوها و شکل گیری در قالب کتابچه در این جشنواره شرکت می کنند.  

عبدالملکی در ادامه افزود: از امروز از همه مردم درخواست داریم که در این جشنواره حضور پیدا کنند. فرصت ارسال آثار تا ۱۵ اردیبهشت سال آینده است.  

بهره مندی از تجربیات گرانبهای بازنشستگان

محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص برگزاری  جشنواره "تاریخ شفاهی بازنشستگان" گفت: اگر بتوانیم در  ارتباط با بازنشستگان، به کسب تجربیات آنها بپردازیم، موفقیت های لازم در خصوص این تجربیات حاصل شده است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح اهدای امریه سربازی در شرکت های مختلف، جوایز نقدی و موارد تشویقی دیگر مد نظر قرار گرفته است.

چکشیان تصریح کرد: کارگروه فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان در معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار شکل گرفته است که دغدغه های بازنشستگان را مدنظر دارد.

وی گفت: در حوزه فرهنگی نگاه به بهره مندی از تجربیات گرانبهای بازنشستگان را مورد نظر قرار داده ایم.

انتقال تجربیات بین نسلی

محمد اسکندری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین در ادامه این نشست در خصوص آغاز به کار جشنواره "تاریخ شفاهی بازنشستگان" گفت: اینکه امروز کشور ما توانسته است که در جهان بدرخشد از انتقال تجربیات و مرام های بین نسلی است.

وی اضافه کرد: افزایش استفاده از بازار الکترونیکی در واقع گسست بین نسلی را موجب شده است و این اقدام (جشنواره تاریخ شفاهی بازنشستگان ) در راستای توجه به بازنشستگان، خروج از این شرایط را موجب خواهد شد.

اسکندری ادامه داد: امیدواریم این جشنواره آغاز بر این اقدامات و فعالیت ها باشد و در گام بعدی فیلمسازی مورد توجه  قرار گیرد.

کد خبر: 48451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =