سرعت راه‌اندازی خانه‌های بهداشت ۵۰ برابر گذشته است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت‌: در ۳۴ سال گذشته سه هزار و ۷۰۰ خانه بهداشت کارگری راه اندازی شده است، در حالی که در ۶ ماهه گذشته ۸۳ خانه بهداشت کارگری راه اندازی شده  که نشان می دهد در این مدت سرعت کار در این حوزه ۵۰ برابر بیشتر از سه دهه گذشته بوده است.  

به گزارش آتیه آنلاین، حجت الله عبدالملکی، امروز (سه شنبه ۱۷ اسفند) در جریان آیین تجلیل از خانه های بهداشت کارگری برتر، کارفرمایان سلامت محور و شوراهای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه شدگان برتر اظهار داشت: بیش از ۱۴ میلیون نفر در جامعه کار و تولید به عنوان بخشی از جمعیت ۶۰ میلیون نفری تحت پوشش خدمات وزارت مردم محسوب می شوند.  

وزیر کار همچنین تصریح کرد: ۶۰۰ شرکت در قالب صندوق های بازنشستگی برای مردم و در قالب مدیریتی وزارت کار در حال فعالیت هستند.  

عبدالملکی بیان کرد: کار توام با نشاط، رفاه و سلامت مد نظر وزارت کار است و مسئله سلامت کار در زندگی آینده نیروی بزرگ تولید موضوع بسیار مهمی است.  سلامت نیروی کار در واقع تعیین کننده زندگی آتی کارگران است.  

وزیر کار همچنین افزود: کیفیت و نشاط جاری در زندگی ارتباط مستقیمی با فعالیت در محیط کار دارد. در حوزه اموال مردم در قالب شرکت های در اختیار صندوق ها با توجه به اشتغال بخش گسترده نیروی کار در این شرکت ها، سلامتی و نشاط نیروی کار از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.  

وی ادامه داد: نظارت در حوزه ایمنی و سلامت کار از  ابتدای آغاز به کار  وزارت مردم در قالب دولت سیزدهم مدنظر بوده است و در واقع تاکید ما بر رعایت کامل حقوق و سلامت نیروی کار است.  

عبدالملکی بیان داشت: نظام اقتصادی ما از سال ۱۳۹۲ با ابلاغیه مقام معظم رهبری به نظام اقتصاد مقاومتی تبدیل شد و در این  نظام محور اصلی تولید است که توجه به نیروی کار در این قالب تاکید شده است.  

وی گفت: رفاه کارگران فراتر از موضوع حقوق و دستمزد است که مواردی مانند سلامت نیروی کار را نیز شامل می شود.  

وزیر کار ادامه داد: در مدت ۶ ماهه اخیر فعالیت های بسیار مناسبی در حوزه توجه به نیروی کار رقم خورده است که یکی‌ از این اقدامات در بخش خانه های بهداشت کارگری است.  

وی گفت: در ۳۴ سال گذشته سه هزار و ۷۰۰ خانه بهداشت کارگری راه اندازی شده است، در حالی که در ۶ ماهه گذشته ۸۳ خانه بهداشت کارگری راه اندازی شده  که نشان می دهد در این مدت سرعت کار در این حوزه ۵۰ برابر بیشتر از سه دهه گذشته بوده است.  

عبدالملکی افزود: اینکه یک میلیون نفر از جمعیت ۱۴ میلیون نفری کارگری تحت پوشش خانه های بهداشت باشند، کافی نیست و باید با سیاستگذاری لازم تعداد در این بخش بسیار افزایش یابد.  

وی اشاره داشت: امیدواریم تا پایان دولت بتوانیم جمعیت یک میلیون نفری تحت حمایت خانه های بهداشت را از یک به سی میلیون نفر افزایش دهیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از افراد برتر فعال در حوزه خانه های بهداشت برتر در سطح کشور تقدیر شد.

کد خبر: 48447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =