کاهش حوادث کار نیازمند سیاست گذاری در سطح کلان کشوری است

فولادی، هوشنگ فولادی، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: کاهش حوادث کار نیازمند سیاست گذاری در سطح کلان کشوری است و کاهش بار مالی ناشی از این شرایط بر سازمان تامین‌ اجتماعی نیازمند برنامه ریزی است.  

به گزارش آتیه آنلاین، هوشنگ فولادی، مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی،  امروز (۱۷ اسفند) در جریان آیین تجلیل از خانه های بهداشت کارگری برتر، کارفرمایان سلامت محور و شوراهای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه شدگان برتر گفت: بالغ بر ۵۰ درصد جمعیت کشور زیر پوشش چتر حمایتی سازمان تامین‌ اجتماعی هستند که بخشی از این افراد را شبکه کارگری تشکیل می دهند.  

وی اظهار داشت: بر مبنای قانون اساسی، برخورداری از حمایت های تامین اجتماعی به عنوان یک حق اجتماعی و عمومی شناخته شده است.

وی اضافه کرد: با هماهنگی وزارتخانه های بهداشت، کار و سازمان تامین‌ اجتماعی، نیل به مشارکت در راستای ارائه خدمات بهداشت شکل گرفته است.  

وی افزود: تعداد خانه های بهداشت کارگری بالغ بر ۳۷۰۰ مورد در سطح کشور است که با توجه به شرایط کرونایی و برخی موارد دیگر تعداد این خانه ها کاهش یافت ولی با تدابیر جدید دوباره این تعداد اضافه شدند.  

فولادی تصریح کرد: تعداد ۷۳۰ نفر در سال گذشته به دلیل حوادث ناشی از کار در کشور فوت شدند و تعداد ۶۷ نفر نیز در آمار ازکارافتادگان کلی را شامل می شوند.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی همچنین بیان کرد: بالغ بر یک میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش خانه های بهداشت کارگری هستند.

وی ادامه داد: ۸۸ درصد از بیمه شدگانی که حادثه کار شامل حال آنها شده به کار بازگشته اند.  

وی اظهار داشت: کاهش حوادث کار نیازمند سیاست گذاری در سطح کلان کشوری است و کاهش بار مالی ناشی از این شرایط بر سازمان تامین‌اجتماعی نیازمند برنامه ریزی است.  

وی گفت: در سازمان تامین‌ اجتماعی در یک سال اخیر با تغییر رویکرد درمان محور به سلامت محور به دنبال توجه ویژه به ارتقا سلامت بیمه شدگان هستیم.  

وی بیان کرد: در حوزه معاونت درمان تامین اجتماعی اداره های طب سالمندی و بیماری های مزمن و غربالگری  در راستای اهداف کلان سلامت محوری تشکیل شده اند.  

فولادی گفت: امیدواریم شاهد ارتقا کمی و کیفی خدمات حوزه سلامت و درمان تامین اجتماعی با نگاه به برنامه ها و سیاست های کلان باشیم.

کد خبر: 48438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =