لزوم توجه به مسوولیت اجتماعی در مدیریت شهری

یک عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران گفت: توجه به بحث مسوولیت اجتماعی و ابعاد آن می‌تواند بسترساز ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و بهبود رفاه اجتماعی آنان باشد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، زهرا شمس احسان در وبینار «سیاست رفاهی، مسوولیت اجتماعی و خیرهمگانی» که امروز 15 اسفند ماه برگزار شد با مروری بر رویکردهای شورای ششم در خصوص   «مسولیت اجتماعی و ابعاد آن» بیان کرد: مسوولیت اجتماعی مدیریت شهری چارچوب و محدوده اخلاقی است که مدیریت شهری در برابر شهر و شهروندان دارد تا منافع و انتظارات اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی تمام ذی‌نفعان را برآورده کند.

وی افزود: شهر باید مشارکتی اداره شود، مدیریت شهری به تنهایی پاسخگوی حل مسایل شهری نیست، توجه به بحث مسوولیت اجتماعی و ابعاد آن می‌تواند باعث ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و بهبود رفاه اجتماعی آنان شود.  در خصوص ابعاد مسوولیت اجتماعی که مدنظر ماست نیاز است در سلسله نشست هایی به صورت عمیق‌تر به آن پرداخته شود که به راهبرد و راهکارهایی منجر شود.

شمس احسان ادامه داد: توجه به بعد قانونی و اصلاح قوانین شهری منطبق با نیازهای جامعه و رفع موانع و در بعد اجتماعی برنامه ریزی جهت بهبود رفاه اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی مدنظر است و در بعد اقتصادی اتصال اقتصادشهری به اقتصاد جهانی، اصلاح ساختارها و فرایندها در جهت خدمت‌رسانی بهینه به شهروندان، کاهش هزینه‌های مدیریت‌شهری و افزایش بهره وری مدنظر است.

این عضو شورای شهر تهران افزود: در بعد اخلاقی، رعایت اصول اخلاقی و مبارزه با فساد اداری و در بعد شفافیت ایجاد نظام اطلاعاتی یکپارچه و ارایه گزارش عملکرد به روز و به هنگام به شهروندان موردتوجه است و در  بعد ارتباطات و مشارکت، مشارکت شهروندان در اداره شهر در دستور کار است و در حوزه بهداشت، ایمنی و امنیت و محیط زیست نیز  ارتقاء شاخص‌های زیست‌پذیری شهری مدنظر است.

رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران گفت: منکر زحمات مدیران شهری پیشین نیستیم اما چند دهه است که نسبت به شهر بی‌توجهی شده است که حاصل کنشگری مدیران شهری، دولت ها و  شهروندان در چند دهه اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری نتوانسته است ساختار، سازمان و فرایندها را متناسب با شرایط جدید اجتماعی به‌روز کند و ما در حال حاضر باید ابرچالش های شهر تهران را مدنظر قرار دهیم، باید مفاهمه را بین ارکان ایجاد کنیم، امروز باید مدیریت شهری با بخش‌های مختلف دولت، بخش خصوصی و مردم در مورد حل مسایل شهری و شهروندان به اجماع برسد و این اجماع باید از دل جامعه، نخبگان و متخصصان برخاسته شود.

کد خبر: 48336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =