حدود چهارهزار طرح در ۱۵ سفر استانی پیشنهاد شد

سخنگوی دولت با بیان اینکه ۸۰ ساعت برای هر استان قبل از سفر استانی رییس‌جمهور فقط وقت برگزاری جلسات می شود گفت: در ۱۵ سفر استانی انجام شده ۳هزار و ۸۹۲ طرح پیشنهاد شد که هزار و ۷۹۷ طرح برای اجرا به تصویب رسید.

به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، علی بهادری جهرمی پنجشنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی با ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه دولت سیزدهم، با اشاره به ۱۵ سفر استانی انجام شده رییس‌جمهور گفت در ۵ ماه ابتدایی فعالیت دولت ۱۵ سفر  یعنی هر ماه سه سفر انجام شد که در ماه اخیر محدودیت‌های کرونا سفر متوقف شد و فردا سفر شانزدهم رییس‌جمهور برگزار می‌شود و آیت‌الله رئیسی مهمان مردم گلستان خواهد بود.

وی افزود: این سفرها در راستای اولویت‌های دولت و درجهت در صحنه و میدان و مبان مردم بودن انجام می شود. علاوه بر سفرهای خارجی در صحنه داخلی هم بتواند مسئول عالی در خود صحنه در کف میدان عمل باشد تا اشراف دقیق تر داشته باشد.  

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه نتیجه نهایی حضور رییس جمهور در استان دیده می‌شود، گفت: این درحالی است که حجم زیادی از کارهای کارشناسی قبل از سفر انجام و ۱۲۰۰ ساعت جلسه با استانداران و مسئولان استانی دراین۱۵ سفر برگزار شد.  

وی اضافه کرد: از استانداران خواسته می‌شود اولویت‌های استان با اولویت طرح‌های نیمه تمام را شناسایی کنند و اینکه  منطقه چه ویژگی هایی دارد.  

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۸۹۲ طرح در  این ۱۵ سفر پیشنهاد شد که ۱۷۹۷ طرح مصوب شده است یعنی حدود نصف طرح‌های پیشنهادی به تصویب رسید  و طرحهای بسیاری به تایید نهایی نمی‌رسد.  

سخنگوی دولت درباره دستور رییس‌جمهور برای آزادسازی سواحل گفت: تاکنون ۹۹درصد از بخش‌های در اختیار حاکمیتی اجرا و سواحل آزاد شد. برخی بخش ها در اختیار حاکمیتی نیست. و کمتر از یک کیلومتر ۸۰۰ متر باقی ماند که مربوط به مواردی بود که تاسیاتی باید انجام می‌شد تا محدوده ۶۰ متر آزادسازی شود.

به گفته رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، در مجموع ۱۵ سفر استانی، علاوه بر مصوبات هر استان، رییس‌جمهور  هم ۱۷۰ دستور برای بررسی مشکلات و موضوعات خاص استان صادر کرده است.

سخنگوی دولت در خصوص نتایج دستور رییس‌جمهور در مورد  آزادسازی سواحل با تشکر از همه دستگاه ها، نهادها و به‌ویژه  ستاد کل نیروهای مسلح و رسانه ملی بابت همکاری، از مردم برای کمک و نظارت  به دولت در این بخش دعوت کرد تا هرجا تخلفی مشاهده کردند گزارش دهند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه از نظر دولت این طرح به صورت موفق نهایی شده است، اظهارداشت: الگوی حرکت دولت مردمی همین الگو مشابه آزادسازی سواحل است.

وی  با تاکید بر  اراده جدی دولت برای تحول اذعان کرد: دولت باور دارد که به تنهایی و بدون همیاری مردم توانایی حل مشکلات جاری کشور را نخواهد داشت.

سخنگوی دولت گفت: پیش از اتمام مهلت ۲۰ روزه، رییس‌جمهور به وزیر کشور دستور داد با حضور استانداران و شهرداران شهرهای ساحلی و وزیران مرتبط، برنامه روشنی برای بهره‌برداری مناسب مردم از سواحل آزاد شده داشته باشند.

مسافران نوروزی حتما دز سوم کرونا را دریافت کنند
سخنگوی دولت در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر تزریق دز سوم واکسن کرونا، گفت: نوع نگاه دولت در مقابله با کرونا  همکاری مردم در حل مشکلات ملی است. ‌

وی ادامه داد: در زمینه کرونا تصمیم گیری‌ها با توجه به شرایط روز است. اگر مردم مشابه اینکه درابتدای شروع کار دولت برای تزریق واکسن همراهی کردند در دز سوم هم همراهی کنند، محدودیت‌های چندانی در حوزه سفرهای نوروزی نخواهیم داشت.

بهادری جهرمی تاکید کرد: مسافران نوروزی حتما دُز سوم را باید تزریق کرده باشند. البته سخنگوی ستاد ملی کرونا شرایط سفرهای نوروزی را اعلام کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه احتماعی متولی رفع فقر مطلق شد
رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رفع فقر مطلق، گفت: رییس‌جمهور با اشاره به طرح‌های قبلی متولیان امر، عنوان کرد که نمی‌شود هشت ساله برای مشکل روز مردم (برنامه رفع فقر مطلق) منتظر برنامه‌های بلند مدت بود.

وی افزود: وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی این موضوع شد که با همکاری بخش‌های مختلف، برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار بدهد. درعین حال باید متناسب با ظرفیت هر استان بررسی کرد که چه اقداماتی در زمینه اشتغال یا تسهیلات انجام شود.

اصلاح یارانه در دستور کار است
سخنگوی دولت در بحث یارانه‌ها اظهارداشت: به روزرسانی بانکهای اطلاعاتی مربوط به یارانه‌ها چه در زمینه حذف و چه در زمینه اضافه کردن افراد به صورت مستمر در دستور کار است.

وی ادامه داد: بخش زیادی از منابع یارانه به صورت غیرنقدی و پنهان است. نگاه کارشناسان این است که اکثر این نوع یارانه -ارز ۴۲۰۰ تومانی- به افرادی تعلق می گیرد که توانمندی مالی بیشتری دارند، بنابراین اصلاح آن در دستور کار قرار گرفت.

بهادری جهرمی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید در این زمینه تصمیم نهایی را بگیرد، گفت: در خصوص ناکارآمدی ارز ترجیحی اختلافی بین دولت و مجلس نیست.

اصلاح نظام پرداخت نیازمند همکاری مجلس است
سخنگوی دولت با ناعادلانه خواندن نظام پرداخت حقوق و مزایا، اظهارداشت: در جلسه هیات دولت، گزارشی را رئیس سازمان امور اداری و استخدامی ارائه داد که اصلاحاتی در این زمینه انجام می‌شود.

وی افزود: با یک فرایندی به سمت اصلاح نظام پرداخت می‌رویم و این موضوع نیازمند همکاری مجلس است.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت در حوزه سیاست خارجی گفت: نگاه متوازن از سوی دولت در حوزه سیاست خارجی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه کشورهای منطقه ای بیشترین قرابت را با ما دارند، ادامه داد: در سفرهای مختلفی که رییس‌جمهور در این مدت داشته و ملاقات‌های انجام شده، شاهد توسعه صادرات غیرنفتی هستیم که بخش زیادی از آن باتوجه به توسعه همکاری‌ها با کشورهای همسایه بوده است.

بهادری جهرمی با اشاره به فروش نفت، شرایط بازگشت ارزهای نفتی را قابل قبول دانست و گفت: توسعه روابط با همسایگان یکی از راهکارهای دولت است که به واسطه آن خنثی سازی تحریم ها هم انجام شد و ثبات بازار ارز نتیجه این اقدامات بوده است.

سخنگوی دولت با اشاره به اهمیت تمرکززدایی، یکی از گلایه‌های استانداران را منطقه‌ای نبودن نگاه به مسائل عنوان و خاطرنشان کرد: رییس جمهور در این باره دستور داد تا وزیر کشور با برگزاری جلسات مشترک میان استانداران و وزرا، مواردی که نیاز نیست در تهران برای آن ها تصمیم گیری شود شناسایی کنند. ‌

کد خبر: 48146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =