مجلس آماده همکاری با دولت برای خروج صندوق‌ها از بحران

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی آمادگی مجلس برای همکاری با دولت به منظور خروج صندوق‌های بازنشستگی از بحران را اعلام کرد.

مجید انصاری، نماینده ممسنی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارتخانه مردم در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره دلایل بحران مالی صندوق‌ها بیان کرد: علت وضعیت فعلی صندوق‌ها به یک شاخص محدود نبوده است.

وی افزود: به نظر می‌آید عمده‌ترین موضوعی که می‌شود در این موضوع مطرح کرد، برخی سوء تدبیرها و سوء مدیریت بوده است. به نظرم از ظرفیت خوب این صندوق‌ها می‌شد استفاده‌های بهتری کرد. شاید برخی تکالیف و الزاماتی هم که بوده، باعث شده تا این صندوق‌ها کارکرد واقعی نداشته باشند.

وی افزود: امیدواریم در نگاهی که دولت مردمی دارد، تحول ساختاری، مدیریتی و تحول از لحاظ نوع کارکرد در صندوق‌ها را شاهد باشیم.

نماینده مردم ممسنی عنوان کرد: مجلس آمادگی دارد به این صندوق‌ها کمک کند تا شاهد خارج شدن صندوق‌ها از فضای نامطلوب فعلی باشیم و تحول مثبتی شکل بگیرد.

نماینده ممسنی بیمه زنان خانوار را اقدامی مثبت توصیف کرد که بر اساس آن،  زنان خانه‌دار می‌توانند به عنوان بیمه پرداز مستقل،  بازنشسته شوند.

مجلس آماده همکاری با دولت برای خروج صندوق‌ها از بحران

حضور شستا در مناطق مختلف، پررنگ‌تر شود

مجید انصاری، نماینده ممسنی در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم، ضمن بازدید از غرفه تامین اجتماعی خواستار فعال شدن شستا در حوزه‌هایی شد که حضورش کمرنگ بوده است.

در این بازدید، مسئول غرفه شستا اعلام کرد: امسال ۴۰۰ هزار میلیارد پروژه در مجموعه شستا دیده شده است.  

همچنین مسئول غرفه تامین اجتماعی به تشریح فعالیت‌های این سازمان در سه حوزه مستمری بگیران، بیمه شدگان و ایثارگران پرداخت.

سن بازنشستگی به ماهیت و شرایط کار بستگی دارد

غلامحسین کرمی نماینده دشتی و تنگستان در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم، با اشاره به اثرات نامطلوب تصویب قوانین بازنشستگی پیش از موعد بر صندوق‌های بازنشستگی، بیان کرد: سن بازنشستگی بستگی به ماهیت و شرایط کار دارد.

نماینده دشتی و تنگستان با اشاره به سختی برخی مشاغل، گفت: برخی مشاغل به حدی سختی کار دارد که ۲۰ سال هم برای آن زیاد است. ولی در شرایط عادی، نباید طول فعالیت افراد شاغل، کمتر از ۳۰ سال باشد.

کد خبر: 48007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =