مطالبات تامین اجتماعی جزء دیون ممتازه دولت است

نماینده تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رد دیون دولت به تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: مطالبات تامین اجتماعی جزء دیون ممتازه دولت است وباید تسویه شود.

حسن محمدیاری، نماینده تالش و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارتخانه دولت در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان کرد: ما هم در کمیسیون تلفیق و هم در صحن مجلس، مصمم هستیم تا جایی که ظرفیت وجود دارد، نسبت به تسویه دیون دولت اقدام کنیم.

وی افزود: البته کم و کاستی‌هایی وجود داشت. اما با هم‌افزایی‌ها و روشنگری که بین نمایندگان مجلس به‌ویژه از طرف اعضای کمیسیون تلفیق صورت گرفت، توانستیم این را جا بیندازیم که مطالبات تامین اجتماعی باید پرداخت شود.  

محمدیاری گفت: ما در سازمان تامین اجتماعی با ۴۰ میلیون نفر افرادی که به نوعی محق هستند، مواجه هستیم. لذا دغدغه اول و اولویت ما این است که بتوانیم بخش اعظمی از مطالبات تامین اجتماعی را که جزء دیون ممتازه دولت است، تسویه بکنیم.

نماینده تالش و رضوانشهر عنوان کرد: در همین راستا حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی کردیم. البته برخی خواهان این بودند که این رقم تقلیل یابد اما ما خواهان این هستیم که این رقم محقق شود.

وی اضافه کرد: هنوز به مرحله تصویب این بند در صحن نرسیده‌ایم اما امیدواریم که تصویب شود.

محمدیاری درباره خدمات حاصل از نسخه الکترونیک بیان کرد: ما هر قدر به سمت الکترونیکی کردن و بر خط کردن خدمات برویم، قطعا خروجی و رضایتمندی‌اش را بیشتر در بین مردم خواهیم دید.

وی گفت: تامین اجتماعی با حدود ۴۰ میلیون نفر از آحاد مردم به‌ویژه بازنشستگان عزیز در ارتباط مستقیم است. قطعا لازمه اینکه بتوانیم رضایتمندی مردم را در حوزه‌های مختلف جلب کنیم، این است که بسترهای لازم را در این خصوص فراهم کنیم.

نماینده تالش افزود: یکی از بسترها، بحث الکترونیکی کردن دفترچه‌های بیمه درمانی است که مردم برای تمدید آن با مشکل مواجه بودند و گاه به چالش می‌خوردند. امروز شاهد هستیم که‌ بدون صرف هزینه‌های اضافی مثل چاپ و کاغذ و مواردی از این دست، مردم با مراجعه به اماکن درمانی می‌توانند نیازهای خود را تامین کنند.

محمدیاری اظهار امیدواری کرد: با توجه به موفقیت حوزه تامین اجتماعی در بحث الکترونیکی کردن، سایر بخش‌ها گام به گام این مبحث را جلو ببرند و امیدوارم رضایتمندی مردم هرقدر در این طرح جلوتر می‌رویم، بیشتر شود.

کد خبر: 48006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =