توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با تقویت مشاغل خانگی زنان

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس گفت: تلاش در جهت توانمند سازی زنان سرپرست خانوار یکی از دغدغه های فراکسیون زنان است چرا که اعتقاد بر این است که اگر ۳ و نیم میلیون جمعیت زن سرپرست خانوار در کشور توانمند شوند بی‌شک میزان بروز آسیب های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

سارا فلاحی، سخنگوی فراکسیون زنان مجلس در گفت و گو با آتیه‌آنلاین در نمایشگاه دستاوردهای ۶ ماهه وزارت کار بیان کرد: زنان سرپرست خانوار برای ما بسیار اهمیت دارند و در بودجه سعی کردیم در تبصره های موجود مخصوصا تبصره ۱۴ آنها را مدنظر داشته باشیم و در همین راستا تسهیلات و کمک های بلاعوض برای آنها نظر گرفته شده است. تمام  تلاش‌ها بر این است که در قانون گذاری ها نیز به این سمت حرکتی کنیم که در نهایت ثمره آنها به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند.

وی با بیان این که جمعیت ۳ و نیم میلیونی زنان سرپرست خانوار نیازمند توجه و تمرکز بیشتر در زمینه سیاست گذاری و قانون گذاری است، افزود: جمعیت زنان سرپرست خانوار کشور بیشتر از جمعیت برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس است، بنابراین باید با پرهیز از پیاده سازی اقدامات حمایتی از جنس صدقه، آن چنان متعهدانه در این حوزه وارد شویم و سیاست گذاری صورت گیرد که در نهایت با ایجاد و تقویت مشاغل خانگی شاهد توانمند شدن این زنان شجاع  و تاثیرگذار در کشور باشیم.

این نماینده مجلس با تصریح اینکه در حوزه زنان سرپرست خانوار نیز با مساله موازی کاری دستگاه ها در کشور مواجه هستیم، بیان کرد: یکی از مشکلات دیرینه کشور موازی کاری هایی است که در زمینه های مختلف وجود دارد و متاسفانه حوزه زنان سرپرست خانوار نیز از آن در امان نمانده است. در جهت مقابله با این چالش باید با ایجاد یک ستاد فرماندهی واحد و به اشتراک گذاری اطلاعات در بخش سیاست گذاری ها، خروجی واحد و تاثیرگذار و قابل تاملی حاصل شود، چرا که در حال حاضر به جهت موازی کاری و پراکندگی اعتبارات تخصیصی به دستگاه های مختلف، این حوزه نتوانسته است آن چنان که باید در کشور موفق نمایان شود.  

گفتنی است نمایشگاه دستاوردهای ۱۸۰ روزه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از هفتم اسفند ماه آغاز شده و تا بیستم اسفند ماه ادامه دارد.  

کد خبر: 48002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =