تشکیل بیش از ۲ میلیون پرونده بیماران مزمن تامین‌اجتماعی

معاون طب ‌کار، پیشگیری و کمیسیون‌های پزشکی اداره کل درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، توجه به مسئله پیشگیری از بیماری‌ها را در تامین‌اجتماعی بسیار مهم دانست که براساس آن بیش از ۲ میلیون پرونده الکترونیک بیماران مزمن در مراکز ملکی تشکیل شده و امکان پیشگیری، پایش و درمان این بیماری‌ها فراهم شده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر مازیار ایکانی افزود: با ارزیابی اینکه عوارض این بیماری‌ها می‌تواند پیش‌رونده باشد و علاوه بر ایجاد خطر سلامتی، سبب افزایش هزینه‌های درمان چه در بخش بستری و نیز سرپایی شود، تصمیم به تشکیل پرونده بیماران مزمن در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی گرفته شد و ابتدا در سامانه (HIS) بیمارستانی، روند شناسایی و تشکیل بیماران مزمن آغاز شد.

وی اظهار کرد: بیش از ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۷۶۱ پرونده الکترونیک بیماران مزمن در مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی در یک سال و نیم اخیر و تا پایان آذر امسال، تشکیل شده است که ۲۸.۹۱ درصد این بیماران دارای دیابت، ۴۵.۴۲ درصد دارای فشارخون، ۱۳.۹ درصد بیماری‌های قلبی عروقی، ۶.۲۱ درصد بیماری‌های اعصاب ‌و روان، ۴.۸۹ درصد ‌هایپوتیروئید (کم‌کاری تیروئید) و ۱.۴۷ درصد آسم و COPD (بیماری انسدادی مزمن ریه) هستند.

معاون طب کار و پیشگیری سازمان تامین‌اجتماعی همچنین از ارائه بیش از ۱۰۰ ساعت آموزش در سه سطح پزشک، پرستار و کارشناس تغذیه برای اجرای طرح پیشگیری و درمان بیماری‌های دیابت و فشارخون خبر داد و گفت: بر اساس راهنماهای بالینی (گایدلاین) وزارت بهداشت، نسبت به کنترل این بیماری‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهیم تا از روند رو به رشد بیماری‌ها جلوگیری و از عوارض آنها کاسته شود.

ایکانی تصریح کرد: به این ترتیب، ضمن مراقبت از بیماران، بار مالی هزینه‌های درمان نیز کاهش می‌یابد. همچنین برای ارائه خدمات مناسب، نظام ارجاع برای این بیماران در سیستم (HIS) راه‌اندازی شد.

کد خبر: 47983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =