کاهش زمان صدور مجوز آموزشگاه‌ها به ۳ روز

مدیرکل دفتر بازرسی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یکی از اقدامات مهم این سازمان را تسهیل و تسریع در صدور مجوز آموزشگاه‌ها بیان کرد که مدت زمان آن از ۶ ماه به ۳ روز کاهش یافته و در نتیجه صدور این مجوزها از ۳۵ مورد در نیمه اول سال به ۴۳۰۰ مورد در نیمه دوم سال رسیده است.  

به گزارش آتیه آنلاین عزت‌الله اردشیری در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در ساختمان این وزارتخانه درحال برگزاری است، با بیان اینکه این سازمان به عنوان یکی از معاونت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات خوبی را انجام داده‌ است، افزود: تسریع و تسهیل صدور مجوزهای آموزشگاه از جمله این اقدامات است.

وی اظهار کرد: پیش از این مدت زمان صدور مجوزها به‌طور متوسط ۶ ماه به طول می‌انجامید که بعضا این زمان به ۸ ماه نیز می‌رسید؛ اما اکنون صدور مجوز آموزشگاه به ۳ روز رسیده است.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این کاهش زمان صدور مجوز سبب افزایش مجوزهای صادر شده در زمینه آموزشگاه شده است؛ به گونه‌ای که صدور مجوز در ۶ ماه نخست امسال از ۳۵ مورد به ۴۳۰۰ مجوز در نیمه دوم سال رسیده است.

اردشیری با اشاره به ایجاد تسهیل در صدور مجوز فعالیت برای مراکز آموزشی جوار کارگاهی، تصریح کرد: برخی از مراکز صنعتی نیازمند ارائه آموزش به کارگران برای ارتقای بهره‌وری هستند؛ براین اساس نیروهای کار شاغل دوره‌های بازآموزی و مهارتی را در کارگاه‌های آموزشی سپری می‌کنند.  

وی افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای برای فعالیت این کارگاه‌ها نیز تسهیلاتی را قائل شده و صدور مجوز این مراکز از ۲ ماه به ۳ روز کاهش یافته است؛ به این ترتیب ۱۱۲ درصد رشد را در ۶ ماه دوم در مقایسه با ۶ ماه اول شاهد بودیم.

مدیرکل دفتر بازرسی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور یکی دیگر از اقدامات مهم این سازمان را شناسایی مشاغل کم سرمایه عنوان کرد و گفت: بسیاری از مشاغل وجود دارند که راه‌اندازی آنها نیاز به سرمایه هنگفت ندارد و این سازمان ۴۷۲ شغل شناسایی کرده است که با کمتر از ۲۰ میلیون تومان امکان راه‌اندازی دارند.

اردشیری اظهار کرد: در این راستا ۳۰ نمایشگاه استانی را از اینگونه مشاغل برگزار کردیم که در بین آنها شغل‌هایی وجود داشت که با ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان ایجاد شده بود و تعداد زیادی از این مشاغل زیر ۱۰ میلیون تومان نیاز به سرمایه‌گذاری داشتند و سرمایه آنها مهارت عرضه کنندگان بود.

وی افزود: برای تسهیل در راه‌اندازی این مشاغل تفاهم‌نامه‌ای را با کمیته امداد منعقد کرده‌ایم که ۵۰۰ هزار نفر از مددجویان این کمیته با طی کردن دوره‌های آموزشی در این مشاغل مشغول به‌ کار شوند.

مدیرکل دفتر بازرسی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه برخی از اقدامات این سازمان برای بار نخست انجام شده است، تصریح کرد: از جمله آن تهیه طرح آموزش مهارتی دانشجویان با عنوان طرح کهاد است.

اردشیری گفت: بر اساس این طرح دانشجویان با هماهنگی وزارت علوم در دوره تحصیلی از آموزش مهارتی برخوردار می‌شود تا راحت‌تر جذب بازار کار شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مسابقات ملی مهارت و المپیادهای جهانی مهارت، افزود: مسابقات ملی در همه رشته‌های مهارتی در سراسر کشور برگزار می‌شود و افراد برگزیده در سطح ملی برای مسابقات جهانی فرستاده می‌شوند.

مدیرکل دفتر بازرسی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار کرد: در دوره قبلی این مسابقات که در کازان روسیه تشکیل شد، در ۱۰ رشته شرکت کردیم و ان‌شاءالله در مسابقات آینده که در شانگهای برگزار می‌شود، می‌خواهیم در ۳۳ رشته مهارتی شرکت کنیم که منتخبان در اردوی این مسابقات به‌سر می‌برند.

اردشیری همچنین از رشد ۹۷ درصدی سنجش مهارت کارگران صنعت ساختمان خبر داد و گفت: قالی‌بافان نیز از رشد ۲۵۰ درصدی مهارت برخوردار بودند.

به گزارش آتیه‌آنلاین نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نام «وزارت مردم» شنبه ۷ اسفند ماه با حضور حجت‌الله عبدالملکی، وزیر کار و رفاه اجتماعی و علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در ساختمان وزارت کار افتتاح شد.  

این نمایشگاه که با هدف انعکاس خدمات معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه برگزار شده است، از ۷ لغایت ۲۰ اسفند در مرکز نمایشگاه‌های وزارت مردم واقع در ساختمان مرکزی - خیابان آزادی- از ساعت ۸ صبح لغایت ساعت ۲۰ برپا و بازدید برای عمومی آزاد است.

کد خبر: 47899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =