لیورپول - چلسی؛ جنگ سرخابی‌ها برای تصاحب جام اتحادیه

دو تیم لیورپول و چلسی در حالی امشب به مصاف هم خواهند رفت که برنده این مسابقه صاحب جام اتحادیه انگلستان خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین، از ساعت ۲۰ به وقت ایران، امشب دو این فوتبال لیورپول و چلسی در چارچوب فینال جام اتحادیه به مصاف هم خواهند رفت تا یکی از دیدارهای جذاب امشب در فوتبال اروپا را مقابل هم برگزار کنند. سرخ‌پوشان لیورپول در شرایطی مقابل رقیب همیشگی خود، چلسی صف آرایی خواهند کرد که در صورت شکست دادن چلسی و رسیدن به قهرمانی برای نهمین  بار صاحب این جام خواهند شد و رکوردی تازه‌ای را رقم خواهند زد. تیم چلسی در نیمه نهایی این مسابقات توانست تیم تاتنهام را از پیش رو بردارد و در آن طرف میدان هم لیورپول با شکست دادن آرسنال یک پای فینال جام اتحادیه شد.  

تیم چلسی نیز انگیزه‌های زیادی برای شکست دادن لیورپول و رسیدن به جام قهرمانی اتحادیه دارد. این تیم که در لیک جزیره شانس چندانی برای قهرمانی ندارد و تمرکزش روی جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپاست، برای اینکه بتواند سه گانه ای را رقم بزند دوست دارد که قهرمانی جام اتحادیه شود تا پس از آن تلاشش را برای تصاحب جام قهرمانی لیگ قهرمانان و جام حذفی انگلستان از سر گیرد. تیم چلسی در ۶ مسابقه قبلی خود به پیروزی رسیده‌اند و در شرایط روحی ایده آلی قرار دارند. آنها در این دیدارها تنها دو گل دریافت کرده‌اند و با سه کلین‌شیت پیاپی در جام اتحادیه به ومبلی و جدال با لیورپول می‌آیند.  نهمین حضور چلسی در فینال جام اتحادیه از این جهت هم جالب است که آنها در مسیر دیدار نهایی، تنها با رقبای لیگ برتری بازی کرده‌اند. آخرین حضور آنها در فینال به سال ۲۰۱۹ برمی‌گشت که به منچستر سیتی باختند.

تیم فوتبال لیورپول در دیدار اخیرش برابر لیدز یونایتد در لیگ برتر انگلیس ۶ گل به تیم مارسلو بیلسا زدند و به نزدیکی صدر جدول لیگ برتر رسید.  لیورپول به همراه منچستر سیتی با هشت بار فتح جام اتحادیه، بیشترین قهرمانی را در این رقابت‌ها دارد، اما آخرین باری که لیورپول فاتح این رقابت‌ها شده به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد که کاردیف را در فینال بردند. هر دو مصاف این دو تیم در این فصل لیگ برتر با نتیجه مساوی به پایان رسید. این دو تیم یک بار هم در فینال جام اتحادیه با هم بازی کرده‌اند که به فصل ۰۵-۲۰۰۴ برمی‌گردد و چلسی با گل‌های دیدیه دروگبا و ماتیا کژمان با نتیجه سه بر دو پیروز شد. 

در تیم لیورپول دیوگو ژوتا که چند شب قبل مقابل اینتر دچار مصدومیت زانو شده امشب حضور نخواهد داشت و روبرتو فیرمینو نیز در این بازی قطعاً غایب خواهد بود. کلوپ به جز مشکل مصدومیت دو مهاجم مرکزی‌اش دغدغه دیگری ندارد. ژوتا به احتمال زیاد می‌تواند روی نیمکت بنشیند و سادیو مانه و محمد صلاح احتمالاً در کنار لوییس دیاز در خط حمله به میدان خواهند رفت. شنیده ها حاکی از این است که در این مسابقه برای لیورپول جوردن هندرسون نیز احتمالاً به ترکیب برمی‌گردد.

کد خبر: 47833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =