داوری ملی آثار برگزیده جشنواره امتنان آغاز شد

مدیر کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فرآیند داوری ملی آثار برگزیده جشنواره امتنان خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «هادی بهداد» با بیان اینکه نیروی کار خلاق و نوآور، از مهم‌ترین سرمایه‌های هر کشوری است، اظهار کرد: نوآوری در حوزه تولید سبب پایداری فعالیت بنگاه های اقتصادی جامعه می شود.

وی با اشاره به ورود به گام دوم انقلاب اسلامی و منویات عالمانه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) درحمایت از جامعه کار و تولید افزود: تأکید بر خلاقیت و نوآوری در کسب و کار، شناسایی فعالان واحدهای تولیدی در سراسر کشور و انتخاب برترین آنها و معرفی به عنوان الگو، سرآمد و نخبه به آحاد جامعه ضروری است.

بهداد تصریح کرد: ایجاد فضای تعامل و همکاری میان فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات، ایجاد نشاط و رقابت در فضاهای کسب و کار و تقویت نقش کارگران در نظام تصمیم سازی بخشی از مأموریت‌ها و مسئولیت‌های قانونی و ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیر کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرآیند اجرای جشنواره امتنان بر تلاش در جهت رعایت امانت و عدالت در بررسی طرح‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره تأکید کرد.

وی گفت: داوران متخصص همکار در بخش‌های مختلف این جشنواره با دبیرخانه باید در صورت لزوم از مشورت سایر صاحب نظران و فعالان جامعه کار و تولید استفاده کنند.

 بهداد با اشاره به اینکه دبیرخانه جشنواره امتنان این رویداد را اقدامی ارزشمند در جهت شکوفایی استعدادها، بسط فرهنگ خلاقیت و نوآوری و تقویت روح بررسی وابتکار ارزیابی می‌داند، افزود: استفاده از نتایج این جشنواره برای الگوسازی در جامعه و تقویت فرهنگ کار با استفاده از ابزار رسانه ضروری است.

وی گفت: در سی و سومین دوره جشنواره امتنان که در هفته کارگر سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد، تعداد سی‌ هزار و ۶۳۵ نفر شرکت کردند، که پس از ارزیابی و داوری استانی و اجرایی، شرایط ۱۳۵ پرونده در ۳ بخش صنعت، کشاورزی و خدمات در قالب کارگر نمونه، گروه کار نمونه و واحد نمونه مشخص می‌شوند که فرآیند ارزیابی و داوری ملی این طرح‌ها آغاز گردیده است.

بهداد خاطر نشان کرد: درجهت اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار و ضوابط اجرایی آن، ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها، اقدام به شناسایی و انتخاب کارگران مخترع، مبتکر و خلاق و مدیران واحدهای برتر در سراسر کشور کرده‌اند و منتخبین ملی طی هفته کارگر (اردیبشهت ماه سال آتی)، طی مراسمی با حضور ریاست محترم جمهور و سایر مقامات کشوری معرفی ‌خواهند شد.

کد خبر: 47651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =