ارز ۴۲۰۰ تومانی به تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی برسد

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی بستر رانت ۱۸ هزار میلیارد تومانی را برای عده خاصی فراهم کرد پس این یک امر ضروری است که ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست تولیدکننده و مصرف کننده نهایی برسد.

علی نظری خانقاه؛ عضو کمیسیون اقتصادی و تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۹ کالای اساسی اختصاص پیدا می‌کند که اگر این ارز حذف شود روی ۲۰۰ کالای دیگر هم تاثیر تورمی خواهد داشت.

وی ادامه داد: چنانچه بخواهیم ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنیم و به نهاده های دامی ارز ترجیحی ندهیم قطعا تاثیر تورمی داشته و هزینه تولید گوشت مصرفی مردم را بالا خواهد برد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی باید با نظارت بیشتر تخصیص یابد عنوان کرد: ۱۱۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰تومانی به ۳۰۰ هزار بنگاه اقتصادی داده شد. نباید این کار، بدون حساب و کتاب انجام شود پس ضرورت دارد نظارت ها افزایش یابد.

وی تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی بستر رانت ۱۸ هزار میلیارد تومانی را برای عده خاصی فراهم کرد، پس این یک امر ضروری  و اولویت اساسی است که ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست تولیدکننده و مصرف کننده نهایی برسد.

نظری خانقاه با تاکید بر اینکه مجلس به دنبال گرانی کالاهای اساسی نیست افزود: افزایش مبلغ یارانه‌ها در ازای حذف ارز ترجیحی اثر مثبتی بر زندگی مردم نخواهد گذاشت.

نماینده مردم خلخال در مجلس گفت: ما باید بر ارز ۴۲۰۰ تومانی نظارت جامع و کاملی داشته باشیم، در حال حاضر ۴۰۰ دستگاه نظارتی داریم و می‌توانیم به واسطه این دستگاه‌ها اقدامات نظارتی خودمان را در این بخش انجام دهیم.

کد خبر: 47343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =